Fii Diferit

Fii diferit

Oamenii doresc să se schimbe. Însă doar dacă văd avantajele acelei schimbări. Deci un raport drăguț al unei firme internaționale de consultanță nu este de ajuns ca să implementezi schimbarea, spun reprezentanţii Actinote International, companie de consultanță activă în domeniul schimbării organizaționale și dezvoltării leadership-ului.

„Oamenii trebuie să vadă ceea ce se întâmplă și atunci ei vor fi emoționați pe baza celor observate. Și odată cu aceste emoții, ei doresc să se schimbe”, adaugă consultanţii care prezintă exemple de seminarii interactive pentru schimbare.

Horse Connection

„Da, chiar lucrăm cu caii. Aceste animale inteligente oferă oamenilor feedback-ul perfect cu privire la comportamentul lor. Și acel feedback se aplică și în cazul comportamentului de zi cu zi la birou”, susţin consultanţii Actinote.

Potrivit lor, pentru leadership și dezvoltarea echipei, acest seminar cu caii are un impact imens.

Piața

„Oamenii au idei. O grămadă de idei. Noi îi lăsăm pe oameni să le facă vizibile și să își „vândă” ideile colegilor și managerilor lor”, continuă consultanţii.

Aceştia consideră că piața aduce multă energie, are un mare impact și ideile pot fi folosite în mediul de lucru de zi cu zi.

Filmul

„În strânsă colaborare cu o echipă profesionistă de televiziune, îi punem pe oameni să lucreze la unul sau mai multe subiecte importante pentru companie. Subiectul poate fi strategia, viitoarele schimbări, soluționarea unor probleme etc”, explică reprezentanţii Actinote.

Oamenii trebuie să scrie scenariul, să creeze și să regizeze filmul. Pe parcursul unei zile, este înregistrat un film de 15-30 de minute. Acest film va fi folosit ulterior în cadrul întâlnirilor cu angajații și cu conducerea. Experiența a demonstrat că oamenii sunt foarte entuziasmați să apară „la televizor”.

Tribunalul

„Şi voi sunteți plictisiți de eternele analize SWOT? Discuții fără sfârșit și chiar și după aceea te îndoiești de rezultate. Noi am creat o alternativă numită „Tribunalul”. Pe parcursul unei sesiuni de aproximativ 3 ore, le cerem participanților să își exprime părerile cu privire la o ipoteză pe care o definim împreună cu clientul”, mai spun consultanţii.

Într-un decor de tribunal, ei reacționează cu privire la acea ipoteză: un grup este în favoarea ipotezei, celălalt nu este de acord cu ipoteza formulată. După această sesiune, veți obține o matrice SWOT de impact, pe care o puteți folosi în viitor.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •