2029: Companiile vor vinde catre asistenti personali virtuali

Inteligența artificială este un subiect pe care nu îl mai discutăm de mult timp doar în raport cu filmele science-fiction. Trăim în epoca în care mașinile au devenit autonome, calculatoarele scriu singure articole, iar barierele spațiale sau de limbă nu mai sunt de fapt obstacole pentru a putea comunica.

Ce urmează? O porțiune a răspunsului la această întrebare este și subiectul cărții ‘Sentience: The Coming AI Revolution and the Implications for Marketing’ un manuscris care își propune să exploreze impactul pe care inteligența artificială îl va avea la nivelul tiparelor de consum, a strategiilor de marketing și aspura lumii în general.

Sentience quotes (4)

Capacitatea unor obiecte rigide de a dezvolta sentimente și de a jongla cu concepte precum empatia, asentimentul, furia, atașamentul emoțional etc este subiectul multor dezbateri puse pe masa oamenilor de știință. Dar probabil că ceea ce le oferă acestor obiecte importanță senzorială este propria noastră dependență de ele. Marketingul nu mai poate face abstracție de acest lucru, cum nu poate face abstracție de dezvoltarea foarte rapidă a asistenților personali virtuali, de accesul din ce în ce mai facil la cantități impresionante de informație pe care le curatoriază programe specifice pentru oameni, pentru a le economisi resursele de timp și răbdare.

Brandurile nu se mai luptă doar cu percepția personală a consumatorului, ci și cu capacitatea acestuia de a-l verifica, analiza și compara în timp real aproape.

Vom putea, în viitor, să dăm o comandă simplă precum ”planifică și fă rezervări pentru o vacanță distractivă cu copiii”, iar asistentul nostru personal să pregătească totul în timp record, pe baza obiceiurilor, preferințelor, bugetului și nevoilor noastre. În același mod, toate activitățile cotidiene, pe care acum le îndeplinim din reflex, dar care ne consumă timp prețios vor cădea în grija acestor ajutoare special pentru ca noi să ne preocupăm de lucrurile cu adevărat importante.

Sentience quotes (2)

În timp, pe baza alegerilor noastre repetate și a programului nostru, acești asistenți vor începe să ”își dea cu părerea”, fie să ne recomande noi restaurant unde să mâncăm , noi magazine de unde să ne luăm haine, noi produse de îngrijire a noastă și a casei. Iar atunci brandurile se vor trezi în postura de a comunica mai puțin spre consumatorul real cât spre un algoritm. Feedbackul, la rândul lui, va fi unul mult mai complex decât ratingurile actuale și comentariile pozitive, neutre sau negative.

Sentience quotes (3)

Cartea ‘Sentience: The Coming AI Revolution and the Implications for Marketing’ dezbate în continuare idei referitoare la gradul de securitate cu care vor fi aceste produse înzestrate, la modul în care acest asistent va relaționa cu lumea din jurul persoanei pe care o deservește și multe altele.

Premisele sunt interesante, argumentele bine formulate, problemele ridicate foarte valide și demne de atenție. O lectură pe cât de interesantă pe atât de informativă.

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •