Creează o cultură a inovației în compania ta

Dacă pare că business-ul își pierde din avantajul competitiv, nu ezita să începi a lucra la dezvoltarea unei culturi a inovației în compania ta. Iată câteva modalități de a implementa o nouă direcție strategică.

1 . Stabilește clar faptul că inovația va atinge toate ariile business-ului. Dacă nu se comunică transparent acest lucru, este posibil că angajații tăi să creadă că va exista doar o schimbare în conceptul de produs. Există patru arii importante pentru inovație: procese, produs, modelul de afacere și felul în care faci lucrurile, nu ceea ce se întâmplă specific.

2. Caută noile haine ale împăratului: slăbiciuni și oportunități care sunt vizibile doar celor ce nu sunt specialiști în domeniu. Aceste inovații se găsesc dacă angajații sunt încurajați să propună lucruri noi în afara expertizei lor: invită graficienii să critice procesele de monitorizare a furnizorilor sau cheamă contabilii să facă sugestii de marketing.

3. Lansează un concurs pentru “cea mai proastă idee care ar putea să funcționeze”. De exemplu, sugestia de a îndepărta inspectorii de calitate din procesul de producție ar fi fost o propunere inutilă în urmă cu câțiva ani. Dar această inovație inițial nepotrivită a început să prindă teren și este parte din metodologii de producție cunoscute și cu succes în prezent.

4. Amplifică mixul de inovație cu o componentă de crowsourcing. De exemplu, dacă ești blocat în cum să inovezi într-o arie specifică, implică angajații și comunitatea la care ai acces online (clienți, comunități specializate etc).

5. Citește răspunsurile primite în formularele de feedback trimise către consumatori. Sunt niște comori pentru orice business care vrea să se dezvolte.

6. Consultă istoricul companiei și analizează inovațiile deja aplicate care pot fi dezvoltate mai departe, poate de la un departament la întreaga companie. Totodată, caută acele dezvoltări la nivel intern ce pot fi aplicate produsului sau serviciilor oferite.

7. Acceptă accidentele și învață din ele. Sunt lecții incredibile care, privite dintr-o altă perspectivă, pot avea da un nou sens multor procese de business.

8. Locul contează. Poate începuturile inovației ar trebui să se întâmple în altă sucursală, etaj. Pericolul, însă, este ca procesul să rămână blocat în acea locație și să nu se extindă unde este nevoie.

9. Totul este pus la bătaie. Orice element din structura companiei și a business-ului poate fi schimbat. Dacă te ancorezi în lucruri și nu reușești să lași orgoliul la distanță, nu vei reuși niciodată să faci pasul definitiv spre schimbare.