Articol de: Rodica Nicolae, redactor-șef și owner Manager Express
Studiu de caz
Ciel este un producător de softuri integrate, care a gestionat cu multă grijă criza sanitară și economică pe care o traversăm cu toții. Iată de ce am vrut să aflăm de la Simona Vînă, Specialist Resurse Umane – Ciel România, câteva dintre acțiunile care și-au dovedit eficiența, în materie de HR.
Câți angajați ai Ciel lucrează de acasă?
Suntem norocoși, pentru noi nu a fost grea adaptarea deoarece lucram și înainte de acasă, e adevărat – nu exclusiv. Acum încă lucrăm de acasă, iar activitatea de la birou este organizată în ture. Venim prin rotație, cu respectarea prevederilor legislative privind normele de protecție împotriva SARS-COV-2.
De când ați implementat „work remote”?
Practica „work from home” nu era atât de împământenită în organizație. Ea se aplica, mai degrabă, în cazurile excepționale, nu era o regulă generală. Decizia de a lucra exclusiv de la distanță a fost luată pe 14 martie. De a doua zi, am lucrat toți din confortul casei.
Ce procese de HR sunt digitalizate, la Ciel?
La noi în companie, soluțiile de IT dedicate HR-ului sunt legate de ceea ce înseamnă administrarea de personal, salarizarea, pontajul, concediile de odihnă.
De asemenea, utilizăm o platformă internă care adună laolaltă informații privind procedurile interne din toate departamentele, și care reprezintă un suport pentru realizarea comunicării interne. În felul acesta, ne asigurăm că toate informațiile și datele sunt organizate și centralizate în același loc, permițând accesul angajaților la ele, fără să fie nevoie de prezența lor la birou, adică, fără să se expună la riscul infectării cu SARS-COV-2.
Tot în contextul adaptării la condițiile impuse de pandemie, procesul de selecție s-a desfășurat online. Interviurile au avut loc folosind aplicația Zoom, iar celelalte etape ale procesului de angajare au fost, de asemenea, parcurse online.
Cursurile de formare profesională au fost și ele comunicate și susținute online.