Cum integrează Facebook în strategia sa conceptul de „deep learning”

Cum integrează Facebook în strategia sa conceptul de „deep learning”

„Deep learning” este cel mai nou concept în care marile companii au început să investească în ultimii ani, spun cei de la Business Insider. Ca o definire a termenului, „deep learning” sau „învățarea produndă” reprezintă o serie de algoritmi care permit mașinăriilor să învețe anumite sarcini specifice.

În acest sens, de exemplu, Google și-a creat un  laborator propriu dedicat inteligenței artificiale, laborator construit în parteneriat cu NASA. Chiar și Yahoo a achiziționat un startup denumit LookFlow care a dezvoltat  o tehnologia de recunoaștere a imaginilor menit să „învețe” mașinăriile cum să identifice anumite fotografii.

Recent, Facebook a angajat un profesor specializat în a învăța calculatoarele cum să gândească.

Yann LeCun, profesor la Universitatea din New York, va conduce un laborator special al Facebook. LeCun s-a făcut remarcat prin studiile sale dedicate inteligenței artificiale, prin crearea de calculatoare care gândesc  și în mod special  prin dezvoltarea conceptului de „învățare fără supraveghere” (prin care calculatoarele se învață pe sine ce au de făcut).

Practic, prin intermediul lui Yann LeCun Facebook stabilește un parteneriat cu centrul de date al Universității din New York pentru dezvoltarea ideii de „învățare profundă”.