Google a lansat un instrument pentru IMM-urile care vor să se extindă global

Google a lansat un instrument pentru IMM-urile care vor sa se extinda global

Google a lansat Market Finder, un instrument care ajută întreprinderile mici şi mijlocii să-şi extindă afacerile în străinătate, prin găsirea de noi clienţi şi creşterea vânzărilor online peste graniţele ţării.

Platforma oferă gratuit ghiduri, video-uri şi sfaturi pentru a facilita primii paşi ai companiilor către export şi pieţele externe. Pentru 60% din companiile care doresc să exporte lipsa de informaţii despre pieţele externe este principala provocare. De exemplu, o companie are nevoie de informaţii de bază înainte de a-şi alege piaţa, cum ar fi unde este cererea cea mai mare pentru produsele şi serviciile pe care le oferă. Companiile trebuie să ştie lucruri precum dimensiunea pieţei, structura ei, cine sunt potenţialii clienţi şi cât sunt dispuşi să plătească, dar şi date despre competitori. Market Finder poate oferi date pentru toate aceste categorii, ajutând IMM-urile să-şi extindă afacerile în străinătate.

Sunt mai mulţi paşi pe care companiile trebuie să le urmeze pentru a exporta:

Pasul 1: Găsirea celor mai bune pieţe de export. După ce este introdusă în platforma adresa web a afacerii, Market Finder va sugera pieţele cele mai potrivite către care compania ar putea să-şi exporte bunurile şi serviciile. Va fi afişat numărul de căutări lunare pe Google pentru produsul vândut de companie, precum şi dimensiunea potenţială a pieţei. Market Finder analizează gradul de utilizare a internetului, datele demografice şi venitul disponibil, oferind indicatori clari şi informaţii detaliate despre potenţialul fiecărei pieţe.

Pasul 2: Pregătirea afacerii pentru pieţele globale. Market Finder cuprinde instrumente de localizare, ghiduri şi sfaturi care arată cum să comunici eficient către o nouă piaţă, indiferent de limbă, obiceiuri şi preferinţe de plată. Resursele de logistică prezintă regulile internaţionale pentru livrări şi transport din piaţa aleasă. Ghidul plăţilor explorează multitudinea opţiunilor de plată disponibile global şi sugerează care sunt cele mai potrivite pentru fiecare piaţă.

Pasul 3: Găsirea de noi clienţi. Market Finder oferă resurse de pregătire în digital marketing pentru ca utilizatorii să poată găsi afacerea atunci când o caută. De exemplu, arată cum să creeze campanii de publicitate eficiente şi ţintite către piaţa aleasă, printr-o serie de studii de caz, ghiduri şi video-uri.

Alături de Market Finder, Google România lansează şi proiectul Exportă cu Google Atelierul Digital, un program naţional gratuit adresat antreprenorilor români care doresc să îşi extindă afacerea peste graniţe. Programul constă în ateliere de export şi consultanţă gratuită în hub-urile Google din Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Timişoara şi Iaşi. Antreprenorii vor învăţa cum să pună bazele unei strategii de export potrivite pentru afacerea lor şi cum să o implementeze.