Șase inovații care au schimbat e-commerce în 2016

managementul reputatiei online

Vânzările online au crescut în SUA cu 14.6% în 2015 față de 2014, de la 298 miliarde de dolari la 341 miliarde, însă cu toate acestea ele reprezintă doar 10.5 % din activitățile de vânzare per total. Modificări majore au fost aduse sau urmează să fie datorită acestor 6 inovații principale:

Shopkey

Shopkey este un modul de tastatură pentru mesagerie pe telefoane, deocamdată doar pentru iPhone, care face lucrurile mai ușoare pentru cei care au magazine virtuale Shopify.

Cum a influențat

Ajută deținătorii de magazine Shopify să interacționeze și să vândă consumatorilor oricând, de oriunde. Lucru important, luând în considerare faptul că site-urile care au suport live prin chat-uri au de patru pînă la opt ori mai multe lead-uri.

Tehnologia Beacon

Această tehnologie există din 2013 însă a început să prindă abia anul trecut. Aceasta presupune utilizarea unei aplicații care le dă utilizatorilor o notificare atunci când sunt lângă un magazin și îi pot prezenta oferta zilei, dar nu numai.

Cum a influențat

Ajută la crearea conexiunilor dintre magazinele virtuale și cele fizice, mulți oameni preferând o metodă sau alta. Astfel ajută la diversificarea experiențelor cumpărătorilor, iar pentru companii reprezintă o metodă nouă de marketing.

Compania RetailMeNot de cupoane folosește această tehnologie și studiile lor arată că această modalitate a ajutat companiile britanice să câștige un plus de 200 milioane de lire în fiecare an, precum și trafic crescut în magazine.

Apple Pay

Înregistrarea detaliilor cardului bancar este una dintre cele mai mari bariere în achiziția prin aplicații mobile. Apple Pay a fost creat original pentru a ajuta consumatorii să finalizeze cumpărăturile din magazine, însă a fost extins și la rețeaua Shopify. Cumpărătorii pot finaliza cumpărăturile prin plată securizată pe telefon prin apăsarea unui buton și scanarea amprentei. Aplicația se poate activa de aici.

Cum a influențat

Cu cât procesul de cumpărare este mai ușor, cu atât sunt șansele mai mari ca acea cumpărătură să fie finalizată. Este încă prea devreme să tragem o concluzie privind influența Apple Pay, însă Mark Curran, director de plăți și servicii tehnice la Lloyd’s, este de părere că ”impactul va fi major”.

Shopify Capital

Shopify Capital este un serviciu de avans, nu de credit, pentru deținătorii magazinelor Shopify. Împrumutul se face pentru îmbunătățirea magazinelor, plata se face printr-un mic procent din vânzare, și nu este implicată nicio bancă.

Cum a influențat

Asigură o injecție de capital fără riscurile tradiționalului împrumut la bancă – nu se constituie dosare de împrumut, nu există dobândă, și dacă nu ai vânzări nu plătești. Între lansare și 30 iunie, Shopify a declarat că s-au eliberat până la 5 milioane dolari către vânzători.

Pin-uri pentru cumpărat

Buyable Pins de la Pintrest le permite oamenilor să cumpere produse fără să părăsească platforma. Noile pin-uri le permit achiziția imediată a produselor prin accesarea butonului Buy It direct din aplicația Pinterest, prin Apple Pay sau cu un card de credit. Cei care folosesc platformele Shopify, Magenta sau BigCommerce au deja acces la ele, restul mai așteaptă.

Cum a influențat

Fuziunea dintre social media și comerț este una favorabilă și plăcută pentru consumatori. Spre deosebire de Facebook Ads care sunt intruzive, pin-urile pentru cumpărat sunt o extensie naturală a serviciului. Acest lucru poate fi și mai interesant dacă te gândești că 84% din clienții care utilizează Buyable Pins sunt clienți noi pentru magazin.

Chatbot de pe Facebook Messenger

Facebook Messenger este a doua cea mai utilizată aplicație de mesagerie, iar în aprilie 2016 Shopify a lansat un plugin pentru el ce va permite patronilor de magazine Shopify să discute cu clienții lor direct aici. Pe lângă aceasta, plugin-ul conține și un AI care poate face diverse lucruri, inclusiv să pună reclame pe Facebook sau Instagram sau să distribuie campanii de mailuri. Toate fără să ieși din aplicația Facebook Messenger.

Magazinul de haine Spring folosește Facebook Messenger pentru a asista clienții cu un serviciu automat de shopping care limitează rezultatele sau oferă sugestii pe baza preferințelor clientului.

Cum a influențat

Motivul pentru care există 50 milioane de pagini pentru companii pe Facebook este că dacă vrei să vinzi trebuie să fii acolo unde sunt clienții. Acesta este un rezultat normal al utilizării rețelelor de socializare, o metodă de înteracționare cu clientul fără a îl presa să acceseze site-ul, fără a îl presa să iasă din mediul în care se simte confortabil.

E-commerce este o modalitate pentru clienți de a cumpăra orice, oricând, de oriunde, iar pentru afaceriști este o metodă de a începe un business cu risc redus și fără investiții mari. Numeroase inovații în domeniu ajută la propagarea acestei rate de creștere și la procesul de a cumpăra și vinde online, de a crea o afacere de e-commerce de succes.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •