Pandemia a redefinit segmentul e-commerce. Comenzile online au crescut exploziv

Cum sa dezvoltati o strategie solida de marketing pentru comertul electronic

Pandemia a redefinit segmentul e-commerce, ducând la o creştere accelerată a numărului comenzilor cu 50% şi a valorii lor cu 64%, dinamică ce arată o creştere în şase luni cât în trei ani, într-un context normal, potrivit datelor MerchantPro, platformă locală SaaS de eCommerce.

„Contextul actual a redefinit segmentul e-commerce, ducând la o creştere accelerată atât în numărul comenzilor, cât şi în valoarea lor. Creşterea valorică din cele 6 luni de pandemie se ridică la 64%, potrivit datelor MerchantPro, platformă locală SaaS de eCommerce. În aceeaşi perioadă (martie -august 2020), numărul comenzilor a crescut cu 50%. Într-un context normal, această dinamică de reorientare de la offline spre zona de online s-ar fi realizat în 3-4 ani”, arată compania.

Perioada de debut a stării de criză, marcată de lunile de restricţii şi de distanţare socială, a adus creşteri mai mari, însă dinamica pozitivă s-a menţinut şi după relaxarea restricţiilor. Astfel, la nivelul lunilor de vară iunie-august 2020 s-a observat o creştere valorică de 52% faţă de acelaşi interval din 2019, arată datele platformei.

La nivelul celor peste 1.500 de magazine din România active pe platforma MerchantPro, valoarea tranzacţiilor a crescut în luna august cu aproximativ 35% faţă de perioada similară din 2019.

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

O creştere de 30% s-a înregistrat şi în numărul comenzilor plasate pentru magazinele care funcţionează pe platformă.

„Perioada aceasta a adus o schimbare clară în comportamentul de consum al românilor, dar şi în abordarea de business a antreprenorilor. Este clar ca digitalizarea a reprezentat mai mult decât o soluţie de moment. Mulţi antreprenori au reuşit să deschidă noi oportunităţi şi direcţii de business. Eficientizarea proceselor şi în anumite cazuri reducerea costurilor – prin trecerea pe online – au contribuit de asemenea la o stabilizare pentru aceştia într-o perioadă extrem de volatilă”, a declarat Arthur Rădulescu, CEO Merchant Pro.

Perioada a marcat şi schimbări în zona domeniilor active pe platformă. Astfel, iniţial a crescut interesul pentru zona produselor de consum necesare, mai exact în domenii precum alimentar şi curăţenie. Apoi interesul românilor a mers şi către zona magazinelor cu servicii şi produse din segmentul home&deco, bricolaj şi produse pentru casă. Magazinele de pe segmentul fashion au luat avânt în perioada de vară, pe fondul reducerilor sezoniere şi schimbării anotimpurilor, dar mai ales al începerii şcolii.

„La începutul acestei perioade s-a crezut că odată cu ieşirea din starea de urgenţă este posibil să se revină la comportamentul obişnuit şi să se înregistreze creşteri mai mici sau chiar scăderi în online. Dimpotrivă, zona de online a continuat să crească. Observăm că această nouă predilecţie pentru online – atât din partea furnizorilor de produse şi servicii, cât şi a clienţilor finali – se menţine şi nu dă semne că reorientarea aceasta este una temporară. Practic, această schimbare de comportament ar fi avut loc, într-un context normal cu dinamică anuală de 15-20%, în circa 3-4 ani”, a mai precizat Arthur Rădulescu.

Pentru perioada septembrie-decembrie, reprezentanţii MerchantPro estimează menţinerea acestui trend ascendent, dar şi o creştere în numărul de magazine online.

Citește și: Cum s-a prăbușit imperiul lui Jamie Oliver și de ce a dat greș în antreprenoriat

MerchantPro a terminat 2019 cu o cifră de afaceri de 500.000 euro, în creştere cu 15% faţă de anul anterior. În primele 6 luni ale acestui an, creşterea afacerilor MerchantPro a fost de 25%.

Compania este noua identitate a platformei autohtone ShopMania BIZ. Platforma MerchantPro este folosită la nivel regional, iar peste 5.000 magazine online i-au utilizat funcţionalităţile în cei peste 10 ani de prezenţă pe piaţă.

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din ecommerce din România şi Europa, prin funcţionalităţi de ecommerce, servicii de suport şi soluţii personalizate, adaptate necesităţilor specific de dezvoltare.

Citește și: Generația Z consideră că beneficiile sunt mai importante decât salariul

ShopMania Net a avut o cifră de afaceri de 1 milion de euro în 2019. Compania operează comparatorul de preţuri Shopmania.ro şi platforma de e-commerce MerchantPro, care reprezintă 50% din business.

Sursa foto: Unsplash

  •  
  •  
  •  
  •  
  •