Trenduri în comerțul electronic

Trenduri in comertul electronic

Clienții vor căuta branduri care sunt la curent cu  ultimele tendințe. Cele mai inovatoare mărci vor înregistra cel mai mult succes. Retailerii de comerț electronic ar trebui să fie în căutarea acestor tendințe care vor transforma modul în care își desfășoară activitatea.

Serviciul pentru clienți în timp real este o necesitate.

În trecut, e-mailurile și apelurile telefonice erau platformele dominante de servicii pentru clienți. Conform constatărilor din Raportul privind așteptările clienților din Gladly din 2019, clienții se așteaptă să primească un răspuns la un e-mail în 3-4 ore. Din păcate, această așteptare este rar îndeplinită. Eficiența platformelor tradiționale de servicii pentru clienți conduc companiile să se îndrepte către platforme de servicii pentru clienți care utilizează o tehnologie mai rapidă și mai eficientă, scrie business.com.

Citește și: Avantajele și dezavantajele comerțului electronic

Chatboturile și mesageria live sunt din ce în ce mai populare. Ele permit întreprinderilor să răspundă rapid nevoilor clienților, ceea ce duce la creșterea mai multor vânzări și la loialitate a mărcii.Răspunsul instantaneu păstrează clienții, care altfel s-ar fi mutat la o altă marcă, în loc să aștepte un răspuns la întrebarea lor.

Câteva mărci majore au implementat deja chatbots și mesagerie live ca parte a strategiei de servicii pentru clienți. Au cunoscut un succes major. Branduri precum Spotify, Sephora și TechCrunch au reușit să interacționeze mai mult cu clienții încă de la aplicarea acestei strategii.

O greșeală majoră pe care o fac unele mărci la punerea în aplicare a chatbots-urilor este să le folosească pentru a înlocui complet angajații serviciilor clienți. Un chatbot nu poate gestiona totul. Când clienții întâmpină probleme majore, vor să le poată rezolva rapid.

Dacă chat-urile nu pot rezolva problemele clienților, vor dori să ajungă rapid la altcineva care poate. Serviciul excelent pentru clienți trebuie să fie prioritatea aici. Asigurați-vă că cei care folosesc serviciile și produsele dvs.  își pot rezolva rapid problemele sau puteți pierde o vânzare.

Un studiu Microsoft privind starea serviciului pentru clienți a constatat că 58% dintre clienți consideră că serviciul pentru clienți este foarte important în determinarea loialității față de o marcă, iar 61% dintre clienți au încetat să facă afaceri cu o marcă din cauza unei experiențe slabe de servicii pentru clienți.

Aceste statistici arată că serviciul pentru clienți este un domeniu în care întreprinderile de comerț electronic trebuie să se încadreze ca prioritate. Este imperativ să țineți pasul cu tendințele viitoare, în special trecerea la suport în timp real.

Citește și: Sfaturi pentru dezvoltarea eficientă a unei afaceri de comerț electronic

Nu uitați să acordați prioritate optimizării mobile.

Anul trecut, vânzările de e-commerce mobil au însumat 1,8 trilioane de dolari la nivel mondial, iar acest număr se așteaptă să crească în următorii ani. Aproape de 2020, liderii din industria comerțului electronic sunt conștienți de utilizarea în creștere a telefoanelor mobile în rândul cumpărătorilor și au prioritate pentru optimizarea site-urilor web pentru utilizarea telefonului mobil.