Succesul unui start-up este descris adesea ca o treaptă pe care doar câțiva ajung să pășească. În realitate, succesul sau eșecul este mult mai predictibil decât ne-am aștepta. Cel mai probabil ați auzit celebra statistică: 90% dintre start-up-uri eșuează. Este adevărată, dar ceea ce nu credem că ați auzit este că de obicei eșecul unui start-up se rezumă la câteva greșeli comune și pași săriți. Toate acestea pot fi evitate, însă pentru a fi ocolite trebuie să le și cunoașteți.
Care sunt cele mai comune greșeli pe care le face un start-up? Aflați mai jos
Greșeala de start-up #1: Porniți la drum singuri
Roma nu a fost cucerită într-o singură zi și în nici un caz de un singur om. A încerca să lansezi și să conduci un start-up de unul singur fără ajutor, consiliere și fără echipă este una dintre principalele greșeli pe care le poți face. în 98% din cazuri vei ajunge la burnout, vei renunța sau vei abandona proiectul pentru că nu ai cu cine să împarți volumul de muncă și nici succesul și gloria. Caută un co-fondator azi. Dacă nu vrei un co-fondator, atunci angajeaza consultanți și o echipă mică de început.
Greșeala de start-up #2: Să angajezi oameni nepotriviți sau să alegi un fondator nepotrivit
Tocmai ce te-am sfătuit să angajezi oameni și acum te atenționăm cu privire la angajarea oamenilor nepotriviți. Te sfăuim de fapt să fii cu ochii în patru și să te îndrepți spre acele grupuri de oameni care s-au dovedidt a fi de încredere pentru tine până atunci. Testează, caută și nu te grăbi niciodată când vine vorba de a alege echipa potrivită. Există timp destul pentru a lansa și caută oamenii entuziasmați și pasionați de meseria lor, mai degraba oameni extrem de experimentați. Nu uita de contracte și de clauze foarte bine definite.
Greșeala de start-up #3: A nu testa ideea sau produsul
Există o practică deloc străină mediului de business care se numește cercetarea de piață. Dintr-un motiv pe care nu îl înțelegem, majoritatea start-up-urilor par să o ignore complet, în general, pentru că s-ar putea să le contrazică crezurile de până atunci – și anume că ideea lor este excepțională. Cel mai des întâlnit motiv pentru care eșuează companiile este acela că nu își testează ideea sau produsul înainte de a angrena resurse considerabile pentru dezvoltarea lui.
Greșeala de start-up #4: A nu te adapta și a nu fi flexibil
De câte ori ai făcut un plan și a mers exact cum te așteptai? Dacă ești sincer, răspunsul este probabil: niciodată. Nu țineți cu dinții de planul de business original dacă piața și contextul vă transmit alte mesaje, iar consultanții vă recomandă să luați decizii diferite și să ajustați din mers tacticile și strategia.
Greșeala de start-up #5: A nu construi un brand și a ignora strategia de marketing
Nimic nu se vinde singur. Oricât de surprinzătoare, minunată și fabuloasă ar fi ideea voastră sau produsul vostru, el nu există până nu flă lumea că existați. Brandingul și strategia de marketing sunt cele care vă vor aduce de fapt profit și vă vor duce pe culmi înalte. Dacă nu inventați din nou penicilina, fără un plan de promovare bine pus la punct, eșecul se află după colț.