Ce să faci când te-ai hotărât că ești pregătit să delegi

Ce sa faci cand te ai hotarat ca esti pregatit sa delegi

Este destul de greu să delegi, dar este și mai greu să te decizi ce să delegi. Mulţi dintre noi avem tendinţa, în mod natural, să preluăm toate sarcinile. Mai ales dacă ești un antreprenor, ai preluat afacerea de la concept la creație, ai construit întreg procesul și relațiile și probabil vei face lucrurile mai bine decât oricine altcineva – sau cel puțin acesta este dorinţa.

Acestă credință face foarte grea renunțarea la anumite sarcini și distribuirea acestora către alte persoane. Dar, în cele din urmă, vine un moment când trebuie să dai mai departe anumite sarcini sau proiecte, astfel încât să poți rămâne concentrat pe dezvoltarea afacerii, altfel riscând să periclitezi viitorul companiei.

Potrivit unui studiu realizat în rândul a 143 de directori executivi, compania de cercetare Gallup a constatat că cei cu “talent de delegare înalt” au raportat o rată medie de creștere de trei ani de 1.751%. Aceasta a fost cu 112 puncte procentuale mai mare decât cea a directorilor executivi cu capacitate de delegare scăzută. Cei cu putere mare de delegare au generat, de asemenea, 33% mai multe venituri și au creat mai multe locuri de muncă.

Deși există un număr de factori care contribuie la creșterea gradului de delegare, unul dintre aceștia este pur și simplu identificarea sarcinilor pe care să le delegi. Așadar, atunci când te gândești la ceea ce ar trebui să delegi sau la sarcinile pe care ar trebui să le aloci următoarei persoane pe care o angajezi, câteva trucuri simple te pot ajuta să faci toate astea mai ușor.

1. Începe cu e-mail-urile.
Cel mai bine este să începi trierea cu e-mailurile. Mesajele care stau de mult timp în Inbox sunt probabil acolo pentru că nu ai timp, răbdare sau dorința de a răspunde la ele. Indiferent dacă sarcina de a răspunde la ele îi este atribuită unui contractor sau unui angajat, altcineva trebuie să preia aceste mesaje. În caz contrar, acestea vor deveni o bătaie de cap și te vor scurge de energie de fiecare dată când le vei vedea în Inbox.

Citește și Abilități de care ai nevoie pentru a-ţi crește șansele de succes