Înainte de a te implica într-o activitate ce presupune să fii foarte concentrat sau creativ, trebuie să te pregătești fizic și mental. Încercarea de a gândi cu amploare și a gândi bine este aproape imposibilă dacă ești epuizat sau distras.
Una dintre principalele surse de distragere a atenției și care poate duce la supraîncărcare cognitivă este încercarea de a-ţi aminti toate sarcinile minore și angajamentele din viața ta. Prin înlăturarea acestor sarcini și activităţi din minte și așezarea lor pe hârtie, poți elibera spațiu în mintea ta pentru a te concentra și gândi mai clar.
Această tehnică vine de la David Allen și sistemul “Getting Things Done” și îți îmbunătățește capacitatea de a avea o gândirea critică și a lua decizii, prin eliberarea minţii de povara încercării de a-ți aminti.
Iată întreg procesul:
Începe prin setarea unui spațiu calm și liniștit, respirând adânc pentru un minut sau două. Odată ce devii relaxat, folosește următoarea listă de subiecte ca ghid pentru a te întreba ce sarcini sau angajamente ai în minte. Poţi să reflectezi pentru un minut sau două, după care să treci prin fiecare categorie pentru a permite lucrurilor să iasă la suprafață.
Apoi îţi scrii gândurile pe o foaie de hârtie pe măsură ce apar. Cel mai bine ar fi să nu procesezi nimic pe moment, ci să le pui deoparte pentru a le revizui mai târziu. Prin scoaterea acestora din minte și așezarea lor pe foaie, mintea ta este liberă de efortul de a încerca să-și amintească și este acum gata să facă faţă unor noi sarcini cu o mai bună concentrare.
Scopul acestui exerciţiu de curăţare a gândurilor este de a-ţi scoate din minte și a pune pe hârtie lucrurile care îți împovărează gândirea. Nu este nevoie să vii cu idei noi și ai putea chiar să nu ai gânduri pentru fiecare categorie menţionată mai jos. Și, este OK ratezi lucruri. Curăţarea și eliberarea chiar și a unui spațiu mic din minte te va face mai productiv pentru următoarea ta sarcină.
Citește și Încearcă aceste strategii de cinci minute pentru a elimina stresul