Cum îți ajuți angajații să fie atenți la timpul lor

Cum iti ajuti angajatii sa fie atenti la timpul lor

Foarte des, oamenii din jur se plâng de scurtimea timpului. Parcă zilele au devenit mai scurte, timpul mai puțin. Eu însumi resimt zilnic această presiune dată de senzația că timpul nu-mi ajunge. Iată una dintre concluziile simple cu care am rămas după ce am citit lucrarea lui Seneca – Alt timp nu am: “dacă nu știi ce e important pentru tine, este practic imposibil să folosești timpul eficient”.

Așadar, vorbim despre faptul că iluzia lipsei de timp poate fi legată de lipsa clarității a ceea ce e important pentru noi. De ce spun iluzia lipsei de timp? Pentru că, în fond, timpul este același pentru fiecare om: 24 de ore pe zi / 365 de zile pe an. În mod particular, fiecare decide ce face cu această resursă. În funcție de cât de util folosim timpul avut (în sensul interesului nostru), vom spune că a meritat sau nu să întreprindem o anume acțiune. 

În cadrul companiilor, atât managerii, cât și angajații, sunt uneori atât de aglomerați cu obiectivele de zi cu zi încât pierd din vedere obiectivele cele mari sau, mai bine zis, cele importante. 

Am denumit aceste obiective importante ca fiind obiective de tip O.M.G. – Obiective Mari și Grandioase! 🙂

Aveți mai jos câteva idei care vă pot ajuta în organizarea de zi cu zi, dar mai ales vă pot sprijini în determinarea obiectivelor de tip O.M.G.

  • stabilește cu claritate ceea ce dorești
  • determină care sunt activitățile care pot duce la atingerea obiectivelor pe care le urmărești
  • consumă timp pe acele activități
  • observă care sunt hoții de timp din viața ta: vorbim aici despre acele activități care nu sunt productive sau despre persoane care pur și simplu îți consumă timpul inutil
  • deleagă activitățile neimportante
  • stabilește în fiecare zi un to do list
  • stabilește un NOT to do list – ce anume să nu mai faci pentru a nu mai consuma timp în direcții neproductive
  • rezervă-ți un timp dedicat planificării activității
  • rezervă-ți un timp minim pentru recreere
  • dedică un timp (minim cinci minute la fiecare două ore) activităților care te fac să zâmbești

Din punct de vedere logic este evident că nu putem schimba și redistribui timpul în sine. Tot ce putem face cu adevărat este să ne organizăm activitatea astfel încât timpul să fie o resursă care să ne ajute. Acest lucru nu se poate petrece decât în situația în care consumăm această resursă numită timp, în direcția a ceea ce este important pentru noi. 

Ca încheiere, vă reamintesc un citat din același Seneca: „Dacă lipsește ținta, viața e o rătăcire!”

Alin Comșa, lector la Fundația Calea Victoriei, vă așteaptă din 8 februarie 2019 la cursul Atelier de Time management: Cum îmi stabilesc obiectivele?

Foto: Pixabay

Citește și Cele mai populare 10 cursuri online din 2018, conform platformei Coursera