Momentele de cumpănă ale antreprenorilor

Șase metode de a revigora echipa după ce ai făcut concedieri

În sfârșit ai plecat de la jobul pe care îl urai sau tocmai ai terminat facultatea și ai intrat direct în mediul antreprenorial, ești de puțin timp pe această cal, dar lucrurile nu stau grozav.

Nu te aștepta la un miracol de la sfaturile ce urmează și nici nu presupune că toate vor fi legate de business – nu vor fi. Ai putea avea cel mai bun produs din lume cu cea mai bună echipă de vânzări din lume și tot vei da greș, iar cauza va fi o combinație de ego, lăcomie, mod de gândire și câteva ingrediente de care probabil că nu realizezi că există. De ce? Pentru că acest drum este despre experiențele pe care le trăiești, nu despre cifrele de pe hârtie.

  • Viața ta personală este la pământ

Poți să ai premisele pentru cea mai bună companie, însă dacă nu ești ok în viața personală nici afacerea ta nu va fi pentru că îți vei aduce la lucru frustrările și te vei descărca pe cine pui ochii și nici nu vei ști că faci asta sau de ce o faci. Lumea va presupune că ești un om de nimic, ceea ce e foarte rău în afaceri. Asumă-ți momentul în care te afli și mergi mai departe. Bineînțeles, și eșecul este necesar pentru că înveți multe din el și este bine să treci prin asta cât mai devreme în drumul tău ca antreprenor.

  • Concentrarea pe venituri în loc de perspective

Ai nevoie de venituri ca să poți ține lucrurile în picioare, dar ce lipsește din agenda ta sunt discuțiile despre perspective. Vrei să vorbești despre lucruri care îi interesează pe oamenii din echipa ta (chiar dacă sunt freelanceri). Oamenii s-au alăturat viziunii tale pentru a schimba lumea într-o modalitate sau alta, deci vrei să le vorbești despre ce perspective creezi înspre acel obiectiv. Acest lucru ar trebui să se alinieze perfect cu cifrele și să te ajute.

  • Prea puțină acțiune și prea multă strategie

Întâlnirile de strategie sunt lungi și plictisitoare, iar în ritmul alert al mediului business de astăzi nu este loc să stai și să visezi ce ar putea produsul tău să creeze. Mai curând te ajută să vorbești cu clienții și să-i atragi; măsura în care reușești să faci asta va determina dacă ideile tale sunt bune. Fă ceva acum pentru viziunea afacerii tale, imaginează-ți că lumea se termină în 5 ani; lasă strategiile fără sfârșit corporațiilor care vor fi cel mai probabil nevoite să se concentreze pe vânzări de volum.

  • A zis cineva ”oameni”?

Dacă nu merge totul bine este posibil să fie de vină și oamenii din jurul tău – consilieri, freelanceri, co-fondatori sau angajați; dacă tu nu esți mulțumit este posibil ca echipa ta să nu fie potrivită. Însă din fericire, se poate rezolva ușor. Caută oameni învingători, cu atitudini pozitive și determinați, conducători care îi influențează și pe ceilalți. În mod ideal vei simți fiori de anticipare la interviu cu persoana potrivită, iar felul în care te fac să te simți este la fel de important va valoarea pe care o aduc în firmă; nu lua de bune numărul de diplome, premiile de vânzătorul anului și altele asemenea, se pot dovedi prea puțin relevante.