„Organizaţia irezistibilă îi oferă angajatului o experienţă completă”, am aflat de la Josh Bersin, speaker la EXperience Conference

Organizatia irezistibila ii ofera angajatului o experienta completa am aflat de la Josh Bersin speaker la EXperience Conference

A 14-a ediţie a Conferinţei Naţionale HR Club, EXperience Conference, a avut loc pe 25 octombrie, la Bucureşti, reunind aproape 400 de directori de companii, manageri şi practicieni în Resurse Umane interesaţi să afle cum pot implementa acţiuni şi proiecte de HR care să întărească legătura emoţională a angajaţilor cu munca lor şi cu organizaţia din care fac parte.

În acest context, Josh Bersin – considerat unul dintre mai importanţi analişti ai industriei de HR din lume – a prezentat noul său model pentru atingerea succesului organizaţional. „Experienţa angajaţilor (employee experience) este o colecţie de momente care contează”, a spus el. Aceste momente trebuie să se regăsească în întreaga „călătorie” pe care o întreprinde angajatul într-o organizaţie, începând chiar din momentul recrutării şi până la încetarea relaţiilor de muncă. În condiţiile celei de-a patra revoluţii industriale, în care companiile au început să achiziţioneze alte companii doar pentru angajaţii acestora, intensificând competiţia pentru talente, o organizaţie irezistibilă trebuie să ţină cont de şase elemente majore:

  1. Să imprime muncii un sens mai înalt, oferindu-le angajaţilor autonomie (oportunitatea de a-şi lua progresul în propriile mâini), selectându-i cu atenţie pentru a se potrivi cu munca lor, permiţându-le să lucreze în echipe mici şi flexibile, dar acordându-le şi timp să se gândească la proiecte proprii, să creeze şi să se odihnească.
  2. Să aibă un stil de management interactiv, bazat pe stabilirea unor obiective simple şi clare care sunt analizate şi revizuite periodic, încurajând coaching-ul şi feedback-ul continuu, dezvoltând „superputerile” fiecărui leader în parte şi implementând un sistem modern de management al performanţei care să renunţe la sistemul tradiţional de evaluare anuală, greoi şi adesea irelevant.
  3. Să asigure un mediu de lucru productiv, în care angajaţii să beneficieze de flexibilitate în alegerea programului de lucru sau a spaţiului în care muncesc, iar cultura organizaţională să pună un accent deosebit pe recunoaşterea meritelor, exprimarea aprecierii şi crearea unui sentiment de incluziune şi acceptare a diversităţii.
  4. Să se preocupe de sănătatea şi starea de bine a angajaţilor, incluzând securitatea muncii şi bunăstarea psihologică, fizică şi financiară a acestora.
  5. Să ofere oportunităţi de dezvoltare, facilitându-le talentelor mobilitatea în privinţa proiectelor la care lucrează, oferindu-le oportunităţi diverse de dezvoltare a carierei şi mai ales cât mai multe posibilităţi, formale şi informale, de a învăţa şi de a alege ce drum doresc să urmeze.
  6. Să creeze un sentiment de încredere în leadership, comunicând cu sinceritate şi transparenţă despre scopul şi misiunea organizaţiei; vorbind despre viitor, împărtăşind viziunea şi traducând strategia de afaceri în concepte cu semnificaţie personală, leadership-ul poate fi unul dintre cele mai importante motoare ale implicarii emoţionale a angajaţilor (engagement).

Citește și O nouă oportunitate de dezvoltare profesională pentru specialiștii în resurse umane din regiunea Centru

  •  
  •  
  •  
  •  
  •