Redeschiderea și pivotarea afacerilor

Redeschiderea si pivotarea afacerilor

La 10 săptămâni după ce, multe companii, a fost nevoie să-și închidă activitatea și să trimită angajații în șomaj tehnic, acum li se cere să-și repornească operațiunile cu promisiunea chiar a unui ajutor din partea statului. Starea de urgență a devenit stare de alertă, iar provocarea redeschiderii și continuării afacerilor este puternic legată de evoluția pandemiei, dar și de acțiunile care urmează la nivel social, politic și fiscal.

Pandemia provoacă schimbarea valorilor sociale și de comportament

Normalitatea economică de ieri înțeleasă ca o convenție ghidată de norme care reglează relațiile dintre actorii economici, sociali sau politici a fost dinamitată de acest eveniment global – pandemia. Abaterea de la normă face posibile, în acest caz, schimbarea valorilor sociale și de comportament, a celor culturale și economice. Așadar companiile sunt nevoite să țină cont de un context mult schimbat care le obligă pe multe să pivoteze către noi zone de creștere.

Oportunitatea noului context ține de noi competențe în echipele companiilor

Pentru companii, poate fi o oportunitate și chiar o nevoie să-și construiască competențe în care ar fi vrut să investească și nu au făcut-o, dar care acum se demonstrează decisive. Adică să fie mai digitalizate, mai centrate pe valorificarea datelor, mai deschise spre accesarea soluțiilor în cloud, mai automatizate, cu o prezența mai bună în online, cu lanțuri de distribuție și operațiuni mai agile, cu structuri de costuri variabile și angajați cu training-uri la zi ca să facă față schimbării.

Citește și: Sfaturi și măsuri de prevenție pentru antreprenori în situații de criză

O echipă bine pregătită și adaptată la noul context digital conduce la succes

Astăzi vedem cum la locul de muncă o echipă bine pregătită poate face diferența în timpul crizei. Companiile e bine să treacă dincolo de relația tranzacțională cu angajații pentru a-i putea înțelege cu adevărat. De felul în care fac managementul echipei, deleagă, dau feedback, și comunică cu ei va depinde productivitatea și crearea unui mediu de lucru incluziv și mulțumitor pentru angajați. Așadar este nevoie de o transfuzie de competențe și mentalități.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •