Patru moduri simple de a testa o idee de business

Patru moduri simple de a testa o idee de business

Știm prea bine cu toții senzația pe care o experimentăm atunci când ne vine o idee care pare excepțională. În entuziasmul momentului, adesea uităm să punem și întrebarea care de fapt contează cel mai mult, mai mult decât ideea însăși: oare ideea mea este bună sau va fi un eșec major?

În timp ce nu există nici un mod prin care succesul să fie garantat, puțină cercetare de piață poate să ne ofere o perspectivă mai clară asupra șanselor de reușită ale unui nou proiect. Inc a listat patru modalități foarte simple și cu buget foarte redus pentru a vedea dacă ideea noastră are loc în piață sau nu, înainte de a ne apuca de adevărata cercetare de piață.

a. Recenziile competitorilor pentru o idee de business similară

Un mod foarte bun prin care să descoperiți care ar putea fi problemele planului vostru de business este să aruncați un ochi în ograda competiției. Clienții nesatisfăcuți se grăbesc întotdeauna să își împărtășească experiența negativă în online postând comentarii și făcând recenzii produselor sau serviciilor cu care au venit în contact.

Intrați pe paginile lor de Facebook, citiți testimonialele dar și comentariile de pe shop-urile online, căutați în blogosferă opinii sau povești despre acele branduri nu pentru a vă simți bine cu ideea voastră ci pentru a afla care sunt problemele și nemulțumirile publicului vostru țintă. Un produs sau un serviciu care nu rezolvă o problemă și nu răspunde unor cerințe reale nu are șanse de succes.

b. Implementează o campanie ”falsă” de Facebook

Dacă vrei să analizezi cât de interesantă este pentru anumite categorii de public ideea ta atunci creează o campanie de ads pe rețelele sociale și vezi ce răspuns primești. Câtă lume dă click, dă share mai departe, răspunde pozitiv la produs și câți sunt interesați. Campania nu este unsa falsă. Userii pot fi redirecționați către site-ul tău unde, dacă sunt curioși să afle mai multe, își pot lăsa adresa de e-mail pentru a fi notificați în momentul în care produsul este cu adevărat disponibil.

Dacă într-adevăr există curiozitate și interes pentru ideea ta, atunci ai și avantajul că în momentul lansări ai deja o bază de date de potențiali clienți către care să comunici, nu pornești de la zero.