59% dintre antreprenorii români cred că societatea românească nu sprijină spiritul antreprenorial

Un procent de 59% dintre antreprenorii români cred că societatea românească nu sprijină spiritul antreprenorial, 88% consideră că accesul la finanțarea este dificil sau foarte dificil, iar 72% afirmă că mediul de reglementare şi impozitare s-a deteriorat în 2013, potrivit studiului EY – Antreprenorii vorbesc: Barometrul antreprenoriatului românesc 2013, remis Manager Express.

antreprenori romaniDatele mai arată că 40% dintre antreprenorii care au participat la studiu apreciază că ajutorul organizaţiilor specializate în susţinerea antreprenoriatului s-a îmbunătăţit în ultimul an, în timp ce 58% dintre antreprenori susţin că educaţia antreprenorială s-a îmbunătăţit în 2013.

Citește și Studiu PwC: „Directorii generali ai companiilor din România, foarte îngrijoraţi de creşterea poverii fiscale”

„Antreprenorii joacă un rol vital în orice economie sănătoasă. De aceea, este foarte important să măsurăm percepţiile acestora în privinţa celor mai importanţi factori care susţin sau nu antreprenoriatul, iar toate părţile interesate de dezvoltarea acestuia (autorităţile, antreprenorii înşişi, finanţatorii, corporaţiile) să le sprijine priorităţile. Din studiul nostru rezultă că aceste priorităţi sunt în primul rând în domeniul fiscal, al accesului la finanţare şi referitoare la percepţia societăţii asupra iniţiativei personale”, spune Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România.

Frica de eșec, una dintre principalele bariere are antreprenoriatului

81% dintre respondenți apreciază că eșecul reprezintă o limitare a viitoarelor proiecte de afaceri, în timp ce 14% dintre antreprenorii chestionați consideră că eșecul în afaceri este tolerat de societatea românească. Un procent de 5% văd eșecul în afaceri ca pe o oportunitate de învățare.

Citește și Creşterea competitivităţii, obiectivul companiilor românești în 2014

În ceea ce privește atitudinea pozitivă față de risc și eșec, România ocupă penultimul loc, după Brazilia. În linie cu răspunsurilor antreprenorilor de la nivelul Uniunii Europene, 52% dintre antrepreprenorii români cred că o comunicare mai eficientă a poveștilor de succes ale antreprenorilor ar avea cel mai mare impact asupra percepţiei în societate a antreprenoriatului.