YOUTUBE – Ce face un brand ca să aibă succes?

YOUTUBE - Ce face un brand ca să aibă succes?

Pixability, o companie specializată în marketingul prin intermediul clipurilor video, a făcut, recent, public un studiu intitulat ,,The Top 100 Global Brands: Key Lessons for Success on YouTube”,  în care explică modul în care brandurile pot avea o strategie de marketing de succes prin intermediul materialelor video, informează clickz.com.

Potrivit Pixability, marile companii încearcă să treacă mai departe de promovarea prin intermediul televiziunii și mizează acum pe canale de YouTube, bogate în conținut.

În realizarea studiului, s-a pornit de la identificarea celor mai importante branduri ale momentului în conformitate cu raportul ,,Best Global Brands” realizat de firma de consultanță Interbrand. Apoi, cei de la Pixability au căutat canalele de Youtube a celor mai bune 100 branduri. În total, au fost verifcate peste 1300 de canale.

„Știam că procesul de colectare a datelor pentru o cantitate atât de mare de material video presupunea un efort monumental, dar software-ul nostru a stabilit rapid care sunt publicurile-țintă, gradul de utilzare și perfomanța”, a precizat Andreas Goeldi, CTO, Pixability.

„Am găsit diferențe semnificative între brandurile de top și cele aflate la capătul listei grupului de elită. Diferențele arată că unele branduri înțeleg Youtube-ul, altele nu”, a mai spus precizat Andreas Goeldi .

În ultimii cinci ani, cele mai mari branduri au evoluat de la postarea a câteva clipuri pe YouTube, la zeci de mii (cifra reprezintă numărul clipurilor postate de toate brandurile incluse în studiu).  Cele 100 de branduri au în total 9.5 miliarde de vizualizări pe YouTube și peste 2000 de canale cu peste 250.000 de materiale video.

Pixability estimează că până în 2015, companiile vor investi mai mult în marketing și distribuția  va ajunge la peste un milion de noi clipuri. Pe de altă parte, brandurile trebuie să fie antente și la ce fel de videoclipuri postează, în codițiile în care unele dintre materiale au mai puțin de 1000 de vizualizări.

,,Brandurile care nu înțeleg Youtube ajung să se întrebe de ce consumatorii se află în altă parte, poate chiar pe canalele concurenței”, afirmă Rob Ciampa, vicepreședinte al departamentului de Marketing al Pixability. ”

Studiul realizat de Pixability oferă și șapte ponturi pentru specialiștii în marketing pe care să le pună în aplicare în cazul brandurilor de care se ocupă.

1. Fii consistent

Brandurile de success postează constant clipuri și au cam 50% mai mult conținut video decât companiile mai slabe. Cele mai bine agregate branduri pun chiar și 78 de clipuri pe lună.

2. Ia în serios procesul de optimizare prin intermediul YouTube

YouTube este al doilea cel mai mare motor de căutare, iar în ceea ce privește strategiile de optimizare, ele sunt diferite în comparație cu metodele tradiționale. Este important să postezi frecvent și să ai grijă la tag-uri.

3. Este bine să ai conținut vast

Nu trebuie să ai neapărat materiale video de cea mai bună calitate. Sunt eficiente și materiale care să nu sunt perfect lucrate, dar care au o tematică largă.

4. Îmbină strategiile tradiționale de marketing cu activitatea pe YouTube

Unele branduri de succes nu evită realizarea de clipuri dedicate unei audiențe limitate cum ar fi un material pentru participanților la un eveniment organizat de companie.

5. Aplică branduirea consistent și inteligent

Brandurile de succes au grijă să branduiască clipurile și la nivel de metadata, ceea ce înseamnă titluri, tag-uri, descriere. Branduirea, însă, trebuie să aibă o limită. Excesul poate limita gradul de share-uire în cadrul comunităților de interes.

6. Mai mult conținut, mai puține canale

Important este să ai mai mult conținut și nu zeci de canale pe care nu reușești să le actualizezi în mod current. Brandurile de succes își stabilesc clar ce canale folosesc pentru publicul lor țintă.

7. Nu uita de rețelele de socializare

Pentru a avea mai multe vizualizări, Facebook și Twitter sunt cele mai importante surse de trafic. Odată postate, clipurile ar trebui făcute publice și pe rețelele de socializare pentru a încuraja distribuirea lor între utilizatori.

(Foto: makeuseof.com)