Cu mai mult de un miliard de utilizatori lunar, este extrem de important să folosești Instagram pentru a-ți promova evenimentul. În timp ce Facebook și Twitter au fost imaginea standard a rețelelor de socializare în cea mai mare parte a ultimului deceniu, în 2020 ele încep să rămână în urmă, iar platforme precum TikTok, YouTube, Snapchat și Instagram încep să intre în atenția utilizatorilor de rețele sociale.
În special, Instagram a cunoscut o creștere imensă. Milioane de utilizatori noi se alătură platformei în fiecare lună, iar în 2018 numărul a crescut la peste 1 miliard de utilizatori lunar, scrie business.com.
Potrivit informațiilor de la Apple, Instagram a fost cea de-a doua cea mai descărcată aplicație din App Store în 2019 – a deținut același loc în 2018. Instagram continuă să atragă noi membri ai audienței în fiecare zi, iar lumea afacerilor trebuie să ia considerare acest lucru.
Citește și: De ce nu își permit micile afaceri să ignore Instagramul
Facebook a fost odată platforma accesibilă pentru companiile care doreau să fie active pe rețelele de socializare. Pe măsură ce consumatorii își orientează atenția către alternative precum Instagram, ei se așteaptă ca brandurile lor preferate să facă la fel. Peste 200 de milioane de utilizatori vizitează cel puțin un profil de afaceri în fiecare zi pe Instagram, ceea ce înseamnă că liderii de afaceri ar trebui să își adapteze strategiile sociale în consecință.
Cum exact? Folosind Instagram pentru a oferi o notă mai personală și imagini din culise pentru consumatori. Acest lucru este util în toate planurile afacerii, dar Instagram este deosebit de puternic atunci când vine vorba de promovarea evenimentelor.
Intră în centrul atenției
Instagram oferă o conexiune mai directă potențialilor participanți. Algoritmul actualizat al aplicației favorizează conținutul de afaceri de înaltă calitate atunci când atrage imagini noi pentru utilizatori. Un cont de afaceri pe rețeaua de socializare este gratuit și ușor de deschis, ceea ce înseamnă că poți începe să utilizezi Instagram pentru a promova evenimentele în câteva minute. Prin utilizarea strategică a influencerilor, a reclamelor și a poveștilor Instagram, brandul tău poate atrage atenție pentru evenimentele viitoare.
Pentru început, poveștile Instagram îți permit să împărtășește filmări sau poze care expiră în 24 de ore- la fel ca poveștile Snapchat. Puține întreprinderi mici și mijlocii au integrat „story-urile” în promoțiile lor pentru evenimente, dar poate fi incredibil de util să faci asta.
Citește și: Cum să creezi un aspect estetic pentru pagina de Instagram a brandului tău
Pe lângă crearea propriului conținut, influenceii de pe Instagram pot stimula evenimentul prin intermediul campaniilor plătite. În timp ce marketingul influencer a necesitat odată un buget masiv – Nike a cheltuit milioane în anii ’80 pentru a se asocia cu Michael Jordan – social media permite întreprinderilor să ajungă la milioane de adepți pasionați fără prea mulți bani. Această schimbare a făcut mai ieftin și mai ușor pentru branduri să lucreze cu influenceri pentru a-și promova evenimentele.
Dincolo de influenceri, poți, de asemenea, să reduci o parte din buget în publicitatea evenimentului pe Instagram. Anunțurile Instagram sunt încă relativ accesibile și funcționează pe aceeași platformă ca și reclamele Facebook.
Pe măsură ce publici despre evenimentul tău și câștigi expunerea, participanții sunt mai susceptibili să participe la evenimentul. Atunci când aceiași oameni postează despre participarea la evenimentul ar trebui să obții mai multă expunere pe social media și mai mulți adepți.
Cum să promovezi eficient un eveniment pe Instagram
Instagram poate fi un instrument incredibil de util pentru întreprinderile mici și mijlocii care operează în nișe, întrucât puterea algoritmilor de direcționare Facebook este coloana vertebrală a reclamelor Instagram – Facebook deține Instagram. Acest lucru înseamnă că echipa ta poate găsi publicul țintă specific și poate găsi utilizatori care au întreprins anumite acțiuni, cum ar fi participarea altor evenimente din industrie.
StartUp FASHION, o comunitate online de branduri și designeri de modă independenți, folosește Instagram pentru a-și promova brandul și evenimentele. StartUp FASHION se concentrează pe Instagram, postând imagini, videoclipuri și povești pentru cei peste 15.000 de urmăritori.
Iată patru modalități de a-ți promova evenimentele pe Instagram într-un mod care îți face publicitate brandului, oferind în același timp un rezultate tangibile prin intermediul vânzării de bilete.
1. Oferă o poveste convingătoare
Deși este minunat să ai un profil plin de imagini superbe ale evenimentului tău, vrei o strategie care să îți ghideze postările pe Instagram. Publicarea consecventă este importantă, dar această rețea socială specifică este mai mult despre a spune adepților tăi o poveste.
Pentru început, schimbă modul în care îți vezi postările. Deși sunt o modalitate excelentă de a-ți prezenta evenimentul și de a încuraja adepții să cumpere bilete, sunt la fel de eficiente la conducerea engagementului continuu, ceea ce duce la vânzarea biletelor.
Adaugă un pic de viață postărilor tale incluzând tag-uri, locație și hashtag-uri, care determină cu 79% mai multe implicări.
Citește și: Cum afectează dispariția like-urilor de pe Instagram brandurile și influencerii
Pentru a obține și mai mult de la postările de eveniment, etichetează influenceri asociați, cum ar fi furnizorii și sponsorii.
2. Colaborează cu influencerii
În timp ce vrei să creezi postări convingătoare, Instagram poate fi și mai eficient atunci când influencerii încep să vorbească despre evenimentul tău. Aceștia pot varia de la ambasadori plătiți ai mărcii, care au mii de followeri, până la microinfluenceri care au comunități mici, dar fidele.
Indiferent dacă au atins statutul de kardashian sau sunt la început, influencerii pot oferi evenimentului tău un start. Vei dori să lucrezi cu orice influencer ai cărui adepți se potrivesc publicului tău în ceea ce privește locațiile geografice, demografia sau interesele.
Un exemplu excelent este Wanderlust, care a început ca un festival mic, axat pe yoga. Acum, acesta cuprinde evenimente de wellness global, un serviciu de streaming video și centre de yoga în locuri precum Montreal și Hollywood. Organizatorii festivalului folosesc Instagram ca instrument critic de marketing, pun povești pe tot parcursul anului și îți țin următorii la curent.
3. Folosește story-urile la potențialul lor maxim
În timp ce postările tradiționale în feed-uri s-ar putea concentra mai mult pe evidenția evenimentelor, poți utiliza povești pentru a înregistra evenimente în timp real. Împrospătează videoclipuri scurte – mai puțin de 10 secunde – și o colecție de instantanee și vei crea tipul de conținut pe care cei care îți urmăresc brandul îl doresc.
Story-urile Instagram dispar la 24 de ore de la postare. Aceste înregistrări temporare sunt viitorul platformei și au aplicații strategice. Ele pot să-i oblige pe urmăritorii tăi să îți dea follow pentru a evita pierderea conținutului din culise sau informații privilegiate. De asemenea, oferă o modalitate excelentă de a testa noi tipuri de conținut sau strategii într-un mediu temporar sau de a preveni anunțurile, păstrând utilizatorii însetați pentru mai multe detalii.
Citește și: Totul despre cum să lansezi o pagină de Instagram pentru afacerea ta
Și după ce aduni cel puțin 10.000 de urmăritori, poți adăuga link-uri la poveștile tale – ceva ce nu este posibil cu postările tradiționale de Instagram. Utilizează această ocazie pentru a conecta urmăritorii la pagini de de ticketing cel puțin o dată pe săptămână, ceea ce ar trebui să te ajute să convertești pectatorii în participanți.
4. Profită la maximum de bio
Chiar dacă faima pe Instagram este grozavă, vei dori să transformi acel zgomot în înregistrări de evenimente. Adaugă pagina evenimentului, URL-ul de unde pot achiziționa bilete sau adresa site-ului tău în bio.
Acest link de profil este cea mai bună șansă pentru a conduce vânzări prin Instagram. Dacă promovezi mai multe evenimente simultan, ai putea lua în considerare crearea unei pagini de destinație specială pentru traficul Instagram pentru a direcționa utilizatorii către mai multe oferte. Fii creativ cu bio-ul tău și profită la maximum de spațiul limitat.
Instagram nu a fost niciodată mai popular și nu prezintă semne de „îmbătrânire”. Cu mai mult de un miliard de utilizatori lunar parcurgând fluxurile Instagram, este foarte important să folosești rețeaua socială pentru a îți promova evenimentul – și, cu puțin noroc, să vinzi câteva bilete. Fii strategic în legătură cu postările, astfel poți ajuta evenimentul tău să genereze tipul de sprijin pe care orice brand l-ar dori.
Citește și: Noile unelte de promovare pe Instagram pentru aproape orice business