Cererea de drone, brăţări fit sau roboţi a crescut cu 150% în 2016

Cererea de drone, brăţări fit sau roboţi a crescut cu 150% în 2016

Apetitul românilor pentru gadget-uri crește de la an la an, potrivit Quickmobile, cel mai mare specialist în tehnologie de pe piața locală. Astfel că, în 2016, cererea pentru gadget-uri precum brăţările fit, device-uri de media streaming, drone, roboţi sau produse smart-home, s-a majorat cu aproximativ 150%.

Potrivit datelor Quickmobile, cel mai bine vândut gadget în rândul pasionaților de tehnologie, în 2016, din oferta retailerului, a fost Google Chromecast 2. Acesta este un gadget util celor care doresc să își proiecteze filmele și emisiunile din aplicațiile preferate pe propriul televizor. Device-ul ocupă și poziția a treia în topul celor mai cumpărate produse tech de către români anul trecut, fiind precedat de smartphone-urile Galaxy J5 2016 Dual Sim, produse de Samsung și Xiaomi Mi 4C.

Gadget-urile noi care au atras atenția românilor, în 2016, au fost dronele, lucru care s-a observat încă de la începutul anului trecut, urmate de smartwatch-uri, brățări fitness, roboți și produse smart-home.

„În ultimul an am observat o schimbare în ceea ce privește comportamentul iubitorilor de tehnologie. Dacă până acum câțiva ani topul celor mai solicitate produse tech era completat preponderent de smartphone-uri, în prezent lucrurile s-au schimbat. Categoria de produse care a înregistrat cea mai mare evoluție în 2016 a fost cea a gadget-urilor, cererea pentru aceste dispozitive crescând cu 150% în perioada aferentă. Estimăm că acest trend se va menține și pe parcursul anului 2017”, a declarat Tudor Țiboc, General Manager al Quickmobile.

În ceea ce priveşte suma medie cheltuită de clientul Quickmobile anul trecut pentru gadget-uri, aceasta s-a ridicat la 1.000 de lei. Însă, au fost și mulţi români care au optat pentru produse premium sau cu funcții mai complexe. Astfel, pentru o dronă DJI Inspire, aceștia au plătit 13.999 de lei, iar pentru smartwatch-ul din ediția limitată Hermes Apple Watch, au cheltuit 8.999 de lei.

Din totalul comenzilor de gadget-uri înregistrate de Quickmobile anul trecut, cele mai multe au provenit din Capitală, respectiv Cluj-Napoca, Iași, Timișoara și Baia-Mare.

Citeşte şi Până în 2020, 40% din companii își vor supraveghea angajații prin drone