Cum să folosești social media în relația cu clienții

social media

Fiecare nouă platformă de comunicare este o oportunitate de a comunica. Cu toate acestea, companiile reușesc destul de greu să spargă gheața și să ajungă la clienții lor. Cum ar putea firmele să creeze o relație on-line de durată cu clienții, într-o lume digitală plină de informații?

Una dintre soluții este ”social selling”. Ce presupune această soluție? Că platformele de socializare permit distribuirea de anunțuri publicitare numai către clienții sau potențialii clienți ai unei companii. Pentru a o folosi eficient în relația companie-client există, însă, trei pași de urmat, potrivit Entrepreneur.com:

1. Cunoașterea clienților

Marele avantaj al platformelor de socializare este ușurința cu care managerii de vânzări pot afla ce studii au clienții companiei, unde lucrează, unde locuiesc, ce pasiuni au, unde își petrec timpul liber, precum și vârsta lor. Cu cât cunosc mai multe detalii despre clienți sau potențialii clienți, cu atât mai bine pot companiile să-și plaseze reclamele și să fie sigure că ele ajung la oamenii potriviți afacerii lor.

2. Părerea clienților contează

Relații unidirecționale nu ar trebui să existe în social media. Clienții companiei pot primi, prin intermediul platformelor de socializare, informații utile și pot să-și exprime opinia cu privire la produsele sau serviciile primite. Feedback-ul este direct și permanent actualizat, iar companiile îl pot lua în calcul atunci când decid să înceapă o campanie publicitară.

3. Grafice și statistici

Social media oferă, printre altele, grafice și statistici despre cei care s-au interesat de platformele de socializare ale companiilor. O viitoare campanie de promovare ar putea să se bazeze pe aceste date. Mai mult, postările și planurile de vacanță ale clienților sau potențialilor clienți ar putea fi luate în calcul atunci când se stabilește data de lansare pentru noi produse sau servicii. În plus, aceste funcții sunt gratuite.

(Foto: Martin Gysler, flickr.com)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •