De ce nu e bine să cumperi Like-uri pe Facebook

Banii nu pot cumpăra fericirea, dar pot cumpăra… Like-uri! În ziua de astăzi, social media și-a depășit rolul de socializare și interacțiune. Mai ales de când este parte integrată a strategiilor de marketing adoptate de majoritatea companiilor din lume.

Acum, rețelele de socializare, printre altele, ajută la dezvoltarea cultului personalității pe Internet. Și nu e vorba doar de cultul personalității, cât este o problemă de profit. Atunci când o companie încheie contracte de publicitate, de exemplu, numărul Like-urilor și al celor care o urmăresc pe celelalte rețele de socializare este extrem de important.

Citește și Facebook a decis să cumpere WhatsApp. Află pentru ce sumă

Așa se face că există pagini de Facebook cu sute de mii și milioane de like-uri. Dacă nu sunt paginile vreunui star de la Hollywood, am crede că acea pagină de Facebook este extrem de populară.

În realitate, lucrurile stau un pic altfel. Nu toate Like-urile sunt reale și există o adevărată piață neagră a Like-urilor. Inclusiv în România, unde poți cumpăra 1.000 de Like-uri cu aproxmativ 20 de euro.

Mai exact, potrivit Metro.co.uk, Facebook a anunțat recent că, din totalul de 1.23 de miliarde de utilizatori activi, 11,2% sunt conturi false sau duplicate.

Citește și Facebook Messenger pentru Windows se închide

Evident, toți cei care vând Like-uri insistă că Like-urile pe care le oferă sunt reale. De fapt, mai scrie Metro.co.uk, în spatele acestei afaceri cu Like-uri se ascund „ferme de utilizatori” din țări sărace. Acești utilizatori nu se gândesc de două ori înainte să dea un Like pentru câțiva eurocenți. Cu cât dau mai multe Like-uri, cu atât primesc mai mulți bani.

Potrivit celor de la Salon.com, cei care vor să-și dezvolte afacerea prin această metodă ar trebui să se gândească serios la ceea ce vor de la afacerea lor: să aibă sute de mii de Like-uri cumpărate sau să aibă mii de Like-uri meritate?

Salon.com atrage atenția că Like-urile cumpărate nu sunt Like-uri reale. Cei care îți dau Like nu sunt oameni interesați de compania ta, ci au fost plătiți să dea un click. Iar o afacere sănătoasă are nevoie de Like-uri reale.

Citește și Anunț istoric al Facebook: introduce noi opțiuni pentru identitatea utilizatorilor

De pe Montgomeryadvertiser.com aflăm și care este adevărata problemă a Like-urilor cumpărate. Utilizatorii sunt plătiți să dea Like, la grămadă, indiferent de gusturile pe care le au. Un Like dat de un om plătit nu înseamnă neapărat un potențial client.

Dacă pagina ta are 1.000 de Like-uri asta nu înseamnă că mesajele tale vor apărea în 1.000 de newsfeed-uri. Facebook filtrează și prioritează conținutul din newsfeed în funcție de preferințele utilizatorilor, în funcție de frecvența cu care dau Like sau Share, către ce dau Like sau Share, ce postează pe Facebook și așa mai departe.

Tu ce ai face? Ai cumpăra Like-uri pe Facebook? Sau nu? Crezi că Like-urile sunt un ajutor pentru o afacere sau, dimpotrivă, nu ajută afacerea cu nimic?