Diferenţiere prin generare de conţinut de calitate

Carmen_Gavrilescu_Marketing_Manager_Agricola[1]

Social media sunt un instrument de promovare online excelent, care ne întregeşte strategia de comunicare globală, facilitând o relaţionare mai personală, customizată cu targetul nostru.

Prin definiţie, social media înseamnă interacţiune între oameni, nu între oameni şi branduri. Pentru noi, care suntem un brand inovator, social media au reprezentat o oportunitate de a aduce brandul mai aproape de targetul nostru şi de a personaliza relaţia cu acesta.

Citește și Mail-ul e pe moarte. Iată de ce

Social media ne oferă cadrul în care să construim experienţe relevante pentru consumatorii noştri. Practic, stăm zi de zi alături de oameni, făcând parte din familiile lor: ei îşi încep micul dejun cu noi, suntem împreună la prânz şi ne răsfăţăm împreună la cină. Astfel, promovarea nu este forţată, intruzivă, iar brandul devine… un „personaj” cu care oamenii interacţionează, care le livrează zi de zi inspiraţie culinară şi le oferă mici momente de respiro prin conţinutul promovat pe pagina noastră.

Redescoperirea plăcerii bucătăritului, arta de a face mâncăruri interesante, de a experimenta culinar, preocuparea pentru o alimentaţie sănătoasă sunt tot atâtea trenduri active, care creează premisele integrării social media în mixul nostru de comunicare.

În România, când vorbim despre social media, vorbim, în general, despre Facebook. Există 7 milioane de utilizatori de Facebook în ţara noastră, ceea ce face ca această reţea de socializare să fie unul dintre cele mai accesate site-uri de către români.

Citește și Ruxandra Ion – Sunt un leader atipic. Sunt o luptătoare

Facebook, Twitter şi YouTube sunt locuri care-ţi permit să targetezi grupuri specifice de clienţi. În contextul actual, businessul nostru, care îşi doreşte creşterea cotei de piaţă, nu poate neglija social media, întrucât acestea sunt canale importante pentru targetul nostru. Este esenţial să ştii să abordezi consumatorii pentru a crea o legătură autentică, relevantă cu brandul pe care îl deţii, prin utilizarea social media. Pentru a convinge şi a încuraja opţiunea pentru brand, mai întâi trebuie să înţelegi universul în care targetul îşi creează preferinţele, se informează, consumă informaţia care îl va ajuta să ia decizia finală. Iar social media reprezintă unul dintre aceste universuri care determină, alături de alte variabile sau „universuri”, decizia de cumpărare.

La ora actuală, compania noastră este prezentă pe Facebook. Anul trecut, am fost foarte activi în social media. Am desfăşurat o campanie integrată, care a avut ca pilon central promovarea pe pagina oficială a conceptului „Creator de poftă”, iar spre finalul anului, am organizat un concurs de „gătit” mai aparte, asociat cu pregătirea meniului special de sărbători.

Citește și 7 lecții de management de la Papa Francisc

Campania „Bucătarul familiei” s-a adresat tuturor pasionaţilor de gătit, provocându-i să-şi împărtăşească reţetele preferate şi să interacţioneze cu portofoliul de produse Agricola într-un mod inedit. Social media au deţinut un rol capital în cadrul acestei campanii integrate, atât din perspectiva promovării ei (am derulat o campanie targetată pe Facebook, pentru a susţine participarea la competiţie), cât şi din cea a interacţiunii cu brandul: una dintre probe a constat în aflarea indiciului zilnic postat pe pagina „Creator de poftă” şi în introducerea sa în câmpul destinat, din cadrul platformei „Bucătarul familiei”. Astfel, am invitat utilizatorii să ne acceseze zilnic pagina de Facebook.

Prin aplicaţia de pe Facebook „Găteşte puiul familist, de Crăciun!”, am dat ocazia publicului vizitator să creeze felul de mâncare favorit pentru masa de Crăciun, având ca bază de gătit „Puiul familist”. Nu avem blog de companie, însă, în 2010, am utilizat blogul „Puiului fericit” în cadrul unei campanii de PR care a susţinut lansarea acestui produs.

Citește și De la print la digital: schimbarea la faţă a media

Cumpărătorii secolului 21 sunt influenţaţi de o reţea complexă de factori, care le şlefuiesc opinia, nevoile şi comportamentul de achiziţie. De aceea, este important să ştii să creezi o poveste credibilă şi adaptată canalului de comunicare. Cel mai bine este ca bugetul să fie cheltuit pe mai multe canale astfel încât să fie integrate toate cele relevante pentru un brand. E important să combini digitalul tradiţional (website, SEO) cu social media şi celelalte canale (TV, radio şi promoţii la raft) pentru a obţine rezultate în industria noastră. Bugetul cheltuit cu social media se justifică numai în cazul în care sunt clare beneficiile pe care le obţine brandul. În anul 2013, am alocat circa 15% din bugetul de marketing în platformele de socializare.

Strategia este simplă: diferenţiere prin generare de conţinut de calitate. Content marketingul este unul dintre cele mai importante instrumente de marketing în care investim ca brand, pentru că utilizatorii de internet consumă tot mai mult timp online, iar numărul lor a depășit jumătate din populația țării. Scopul lui este să atragem clienţi noi şi să-i reţinem pe cei existenţi prin crearea constantă de conținut valoros pentru audienţa vizată. Nu ne focalizăm în mod special pe produsele sau serviciile brandului nostru, ci pe experienţa pe care o oferă acestea, respectiv pe ceea ce simte omul atunci când interacţionează cu brandul nostru.

Citește și Mail-ul e pe moarte. Iată de ce

Ne bazăm pe analizele făcute în timp real, care pot agrega şi transforma datele în idei de acţiune. Aceste informaţii sunt împrospătate 24 h / 24 h, 7 zile/săptămână şi reprezintă baza analizei obiceiurilor de consum şi a deciziilor de cumpărare. Cu ajutorul datelor, putem concepe strategii inovatoare, care îmbină nevoia de socializare şi divertisment a consumatorilor cu nevoile tradiţionale, pentru a genera experienţe memorabile şi pentru menţine o relaţie directă. În industria noastră este importantă integrarea, şi nu doar concentrarea pe un singur canal de comunicare.

Eu sunt activă pe Facebook şi Twitter, dar nu am un blog al meu. Nu am găsit încă acel „je ne sais quoi” care să facă diferenţa şi care să fie relevant şi pentru mine, şi pentru ceilalţi. Poate va veni şi vremea să îmi fac un blog personal…