Criza globală actuală a provocat perturbări economice fără precedent și va schimba fundamental ecosistemul de business.
Liderii companiilor aflați sub presiunea schimbărilor, realizează din ce în ce mai mult că reacțiile rapide și fundamentate fac diferența între succes și eșec și se gândesc deja la strategii de adaptare a afacerilor lor.
Schimbările în relațiile cu clienții, furnizorii sau băncile, tele-munca, accelerearea tehnologizării generează nevoia acută de acțiune, iar adaptarea generează totodată noi presiuni de transformare a modului de lucru, structurii organizațiilor și dezvoltarea de noi capabilități cu ajutorul tehnologiei.
Doingbusiness.ro organizează joi 7 mai 2020 webinar-ul „Business Evolution – Rethink Strategy – Insights from business leaders”, un demersul de a ajuta companiile din România și liderii acestora să își redefinească strategiile și planurile într-o perioadă de provocări financiare și economice fără precedent.
În acest sens, în cadrul seminarului vor fi dezbătute mai multe teme legate de modul în care companiile din România ar trebui să acționeze în perioada imediat următoare. Vom discuta despre strategii și planuri de continuitate a afacerilor, luând în considerare principalele acțiuni care ar trebui aplicate în companii:
- care sunt soluțiile pe care managerii le au la îndemână pentru a trece cu bine peste această perioadă de incertitudine?;
- la ce să ne așteptăm? ce elemente sunt fundamentale pentru a regândi strategia afacerii în noul context?;
- care sunt măsurile pe care liderii companiilor le pot implementa pentru a menține controlul asupra evoluției afacerii?;
- care sunt noile tehnologii care s-au dovedit indispensabile pentru continuitate?;
- cum identificăm oportunitățile sub avalanșa de probleme?.
“Așa cum spuneam în martie când am început seria de evenimente online, dezvoltarea unui plan de continuitate a afacerii sau de “disaster recovery” este esențial și specific fiecărei companii în parte. Nu există rețete universale, dar în cadrul acestui webinar, vom discuta cu lideri experimentați despre soluții concrete cu privire la modul în care companiile pot și trebuie să răspundă unor situații dificile, precum schimbarea semnificativă a comportamentului de consum atât pentru segmentul B2B, cât și pentru B2C, scăderea cererii atât pe piețele internaționale, cât și în România, schimbarea modelelor de muncă și de evaluare, creșterea ratei șomajului la valori nemaiîntâlnite în cele mai puternice economii, blocarea temporară a investițiilor companiilor cu impact direct asupra comenzilor, stresul și presiunea la nivel din ce în ce mai crescut, impredictibilitatea etc.
Am observat însă cu toții în aceste două luni o accelerare fantastică a digitalizării. Cum continuăm acest lucru și cum folosim automatizarea și reașezarea disruptivă a modelelor de business, dar mai ales a soluțiilor pe care tehnologia le poate oferi companiilor pentru a putea continua activitatea, sunt câteva dintre subiectele pe care le vom aborda împreună cu invitații noștri”, declara Dumitru Ion, CEO DoingBusiness.ro.