10 greșeli pe care le fac românii pe LinkedIn

Exista cel putin zece greseli de strategie pe care le fac romanii atunci cand isi gestioneaza profilul de LinkedIn

Chiar dacă în Europa de Vest și în America de Nord, rețeaua socială a profesioniștilor – LinkedIn – este folosită de către foarte mulți profesioniști pentru a construi relații utile cu alți specialiști din diverse domenii, doar 2.600.000 dintre români folosesc această unealtă online. În același timp, ţara noastră se află pe locuri fruntașe când vine vorba despre folosirea Facebook, cu 9.600.000 de abonați.

Mulţi români nu se folosesc de reţelele profesionale online pentru a îşi face cunoscute realizările profesionale şi a socializa cu alţi specialişti din aceeaşi breaslă sau parteneri, deoarece aceştia se simt în nesiguranţă şi cred că se află permanent într-o concurenţă cu alţii. Atunci când vorbesc cu alţi specialişti din acelaşi domeniu, se simt mai reticienţi şi nu vor să expună gratuit, în mediul virtual, toată priceperea lor, pentru că ei consideră că alţii le-ar lua locul sau clienţii. Din nefericire, românii folosesc mai mult Social Media strict pentru divertisment și mai puțin ca mijloace de creștere a rețelei de influență sau a promovării aptitudinilor profesionale în vederea stabilirii de noi parteneriate sau a construirii unor grupuri de lucru.

Există cel puțin zece greșeli de strategie pe care le fac românii atunci când își gestionează profilul de LinkedIn. Iar recomandările mele sunt următoarele:

  1. nu trimite mesaje de tip spam către contactele tale!;
  2. nu încărca fluxul de știri cu prea multe postări; o postare relevantă pe zi este suficientă!;
  3. nu cere necunoscuților recomandări / testimoniale!;
  4. nu intra în discuții contradictorii pe grupuri specializate!;
  5. nu trata LinkedIn în același mod în care tratezi Facebook sau Twitter; este total alt mediu!;
  6. nu lăsa incomplet profilul tău de LinkedIn!;
  7. nu te angaja în folosirea LinkedIn fără să ai o strategie și un obiectiv foarte bine puse la punct!;
  8. nu folosi fotografii care scot în evidență dimensiunea personală sau colocvială; investește într-o ședință foto “profi”!;
  9. nu minți în ceea ce privește realizările tale profesionale; LinkedIn reprezintă CV-ul tău virtual!;
  10. nu confunda LinkedIn cu o rețea pentru persoanele care doar își caută un job; este mult mai mult decât atât!

(Foto: Esther Vargas, www.flickr.com)

Citește și: Cum poţi folosi video-urile pe LinkedIn