Atunci când ai un şef foarte stresat ai tendinţa să munceşti mai mult pentru a-l mulţumi. Numai că făcând asta intri într-un cerc vicios: cu cât vei face mai multe, cu atât el nu va observa efortul tău şi vei ajunge să te simţi frustrat. Şi atunci, care este soluţia pentru a lucra eficient când ai un şef care nu este neapărat rău sau nebun, ci are pur şi simplu prea multe lucruri de făcut?
Soluţia recomandată de specialiştii în resurse umane este să nu mai încerci să-ţi mulţumeşti şeful cu orice preţ şi să îl ajuţi să piardă cât mai puţin timp, scrie lifehacker.com. Ultimul lucru de care are nevoie un şef foarte stresat este un email kilometric în care să-i explici fiecare detaliu al unui proiect fără ca el să-ţi fi cerut acest lucru sau în care îi dai mai multe informaţii decât are nevoie. Când lucrezi cu cineva care are nervii întinşi la maximum, trebuie să dai exact ceea ce are nevoie. Iată câteva soluţii pe care le poţi încerca dacă vrei să ai mai multe satisfacţii la locul de muncă şi, în acelaşi timp, să-ţi ajuţi şeful.
Nu mai încerca să-ţi faci şeful fericit
Nu îi poţi face pe toţi fericiţi şi oricum nu astă e jobul tău. Şeful tău este singurul care poate decide dacă este sau nu fericit. Să faci tot posibilul astfel încât cineva să se simtă sau nu într-un anumit fel este nesănătos pentru tine şi enervat pentru ceilalţi. Mai bine concentrează-ţi toate eforturile gândindu-te cum să reduci volumul de muncă şi să economiseşti timpul şefului tău.
Nu munci ca şi când ai face-o pentru tine
Dacă ai un stil diferit de cel al şefului tău, dă-i ceea ce are nevoie şi nu ceea ce vrei tu. Mai ales dacă îi plac lucrurile simple şi concise, şi este foarte ocupat. Chiar dacă ţie îţi place să ştii toate detaliile, asta nu înseamnă că îi faci o favoare spunându-i totul. Comportă-te cu şeful tău exact aşa cum îi place lui.