Cum să mulțumești în doar câteva cuvinte

Cum sa mulțumesti in doar cateva cuvinte

Aprecierea sinceră contează foarte mult. Iată un ghid despre cum să obţii cât mai mult dintr-un scurt mesaj, indiferent cui îi mulţumeşti.

Acum două zile, mi s-a cerut să scriu 30 mesaje de apreciere pentru tot atâţia oameni, lucru care m-a făcut să mă gândesc la implicaţiile fantastice pe care le are aprecierea contribuţiilor angajaţilor. Asta arată că eşti atent. Asta arată că îţi pasă. Îi face pe oameni să se simtă valorificaţi. Şi, după cum spune guru-ul Tom Peters, „Oamenii nu uită actele de bunătate.”

Cei analitici dintre dumneavoastră deja se gândesc că acest articol este mult prea siropos, aşa că permiteţi-mi să adaug că există şi o doză de interes personal în a le mulţumi oamenilor. Atunci când îţi arăţi aprecierea faţă de alţii, întăreşti acel comportament pe care vrei să-l mai vezi. Oamenii care simt că eforturile lor sunt vizibile şi că munca lor aduce valoare sunt mai înclinaţi să ofere mai mult în viitor. Abilitatea de lider înseamnă să îi împuterniceşti pe alţii să-şi atingă propriul potenţial. Arată-le oamenilor tăi că ai încredere în ei şi priveşte-i cum se ridică la înălţimea aşteptărilor tale.

Unii dintre voi se gândesc acum: „Când să-mi găsesc timp să scriu mesaje personale când trebuie să (aici completaţi cu obligaţiile importante care vă vin în minte)?” Ei bine, vă pot arăta cum să îi mulţumiţi cuiva într-un mod adecvat în doar opt sau mai puţine cuvinte. Puteţi s-o faceţi. De asemenea, nu cred că vreţi să fiţi genul acela de şef care o pune pe asistenta să comande flori o dată pe an, atunci când este ziua vreunui angajat. Economisiţi acei bani. Toată lumea ştie că altcineva a făcut asta în locul dumneavoastră.

Atunci când le mulţumiţi angajaţilor, fiţi prompt. Arătaţi apreciere pentru acele eforturi pe care aţi dori să le mai vedeţi. Şi fiţi spontan. Nu aşteptaţi să vinp o zi de naştere sau un eveniment pentru întreaga companie ca să le mulţumiţi angajaţilor. Desigur, fiţi specific.

Cercetările pe care le conducem noi la Emergenetics arată că majoritatatea angajaţilor ar fi încântaţi de un mesaj de „mulţumesc”, dar ar vrea să fie personalizat. De exemplu, dacă spui „Faci o treabă bună”, mesajul este bine primit de o persoană „socială”, dar una „structurală” nu te-ar crede decât dacă adaugi sarcina specifică pe care el/ea a îndeplinit-o.

Aşa că, în ce fel ai putea să îţi arăţi aprecierea pentru angajaţii tăi bazându-te pe caracteristicile lor personale?

Iată zece sugestii, conform cercetărilor asupra creierului

  1. Oamenii care sunt la capătul gregar al spectrului „expresivităţii” îşi folosesc darul vorbirii ca pe o calitate profesioanală. Aţi putea să le scrieţi: „Apreciez modul în care împarţi cu ceilalţi entuziasmul care te caracterizează” sau „Mulţumesc pentru că ajuţi ca liniile de comunicare să fie deschise”
    2. Oamenii care sunt la capătul mai rezervat al spectrului „expresivităţii” apreciază contactul unul-la-unul cu dvs. Aţi putea spune: „Mary, apreciez soluţiile tale bine gândite” sau „Admir atitudinea ta respectuoasă faţă de ceilalţi”.
    3. Acei angajaţi care sunt dominanţi din punctul de vedere al „asertivităţii” apreciază în mod special un răspuns prompt de la dvs. Aţi putea să le spuneţi: „Mulţumesc că menţineţi starea de alertă!” sau „Apreciez modul tău decisiv de a acţiona”.
    4. Dar cei care sunt mai relaxaţi atunci când vine vorba despre „asertivitate” vor ca toată lumea să se înţeleagă bine. Aţi putea să le spuneţi: „Mulţumesc că menţineţi calmul” sau „Apreciez afabilitatea ta mai mult decât ştii”.
    5. Atunci când vine vorba despre „flexibilitate”, angajaţii care caută schimbarea nu se pierd uşor cu firea. Aţi putea să le scrieţi: „Apreciez îndârjirea cu care faci lucrurile” sau „Mulţumesc pentru cum ai gestionat (clientul dificil)”.
    6. La celălalt capăt al spectrului „flexibilităţii” sunt oamenii concentraţi într-o anumită direcţie şi care au păreri puternice. Aţi putea să le scrieţi: „Mă bazez pe sprijinul tău” sau „Te respect pentru convingerile tale”.
    7. Persoanele analitice preţuiesc inteligenţa şi individul mai mult decât echipa şi recunoaşterea. Lor le-aţi putea transmite: „Apreciez întrebările tale la obiect” sau „Respect intensitatea cu care gândeşti”.
    8. Persoanele care sunt structurale vor să audă detalii. Aţi putea să le spuneţi: „Mulţumesc pentru că ai transferat toate informaţiile perfect” sau „Întotdeauna respecţi termenele limită, impresionant!”
    9. Deoarece persoanele sociale vor să vă mulţumească, ar trebui să le scrieţi: „Sunt recunoscător pentru abilităţile tale de a construi echipa” sau „Nu aş fi reuşit fără tine”.
    10. Acei din echipa ta care sunt conceptuali vor să se simtă unici. Aţi putea să le transmiteţi: „Soluţia ta la problema XYZ a fost uimitoare” sau „Preţuiesc perspectivele tale creative pe termen lung”.

Puterea unui „mulţumesc” sincer nu poate fi supraestimată. Şi atunci când devii maestru în a-i aprecia pe angajaţii tăi, poţi începe să faci asta şi cu clienţii!