Exerciții de antrenare a minții, vechi de 77 de ani

Exerciții de antrenare a minții, vechi de 77 de ani

În 1936, scriitoarea Dorothea Brande publica ,,Wake Up and Live”, o carte în care ea propunea o serie de exerciții pentru creier care să îi ajute pe oameni să iasă din rutină și să aibă o minte sănătoasă.

Exercitii pentru creier

Exercitii pentru creier

Gretchen Rubin, blogger pentru The Happiness Project a precizat pentru LinkedIn că dincolo de beneficiile deja menționate, exercițiile lui Dorothea Brande pot contribui la a ne face să ne simțim fericiți.

Provocările aduc fericire, spune Gretchen . De aceea, oamenii care încearcă lucruri noi, explorează, experimentează tind să fie mai fericiți. Desigur, în fața încercărilor, uneori ne putem simți frustrați, confuzi, anxioși, dar atunci când depășim o serie de provocări, sentimentul că am evoluat, ne aduce mai aproape de fericire.

Ce exerciții pentru minte a propus Dorothea Brande ?

1. Gândește-te pentru 30 de minute în fiecare zi la un subiect. Concetrează-te doar pe subiectul respectiv.

2. Încearcă să vorbești 15 minute pe zi fără a include în propoziții eu, al meu

3. Oprește-te în pragul unei încăperi sau al unui spațiu aglomerat și încearcă să îți dai seama de dimensiunile lui.

4. Atunci când ai o discuție cu cineva despre tine, vorbește exclusiv despre preocupările și interesele tale fără a ajunge să te plângi sau să te lauzi.

5. Plănuiește cu exactitate două ore ale unei zile și ține-te de planul respectiv.

6. Stabilește 12 sarcini pe care să le îndeplinești (spre exemplu 12 minute de alergat, mănâncă în 12 locuri neobișnuite)

7. Din când în când, acordă-ți o zi în care să spui da la orice cerere rezonabilă.

8. Scrie o scrisore, fără destinatar, cât se poate de sinceră în care să relatezi onest ce ți se întâmplă sau faci într-o zi

Exercițiile pot părea superficiale, concluzionează Gretchen Rubin, dar ele, cu siguranță ne pot ajuta să ieșim din ritmul obișuit de zi cu zi.