Aceste simple exerciții de două minute îţi pot crește considerabil starea de fericire

Aceste simple exercitii de doua minute iti pot creste considerabil starea de fericire

Cercetările arată că starea de fericire crește productivitatea, creativitatea și, chiar gradul de promovare al unui loc de muncă. Starea de fericirea nu este un obiectiv îndepărtat. Nici măcar nu trebuie să lucrezi neobosit pentru a o găsi și a o atinge. De fapt, atingerea unei stări de fericire îţi poate solicita puțin timp sau sacrificiu pentru a o obţine și este mult mai accesibilă decât crezi.

Într-un interviu acordat publicaţiei Washington Post, Shawn Achor, autorul „The Happiness Advantage”, vorbește despre căutarea fericirii în timpul unei epoci dominate de tehnologie și industrializare:
„Cred că lumea a fost de fapt subnutrită, deoarece ne-am concentrat atât de mult pe productivitate și am ignorat fericirea și înțelesul acesteia, în detrimentul nostru”.

Deși Achor constată că fericirea este ceva ce angajatorii pot cu siguranță limita și influența, el constată că „fericirea este de fapt o alegere individuală” și crește odată cu conexiunea socială.

Dacă fericirea este, de fapt, o alegere simplă, atunci poți întreba de ce nu suntem cu toții fericiți chiar acum. Ce anume ne oprește?
„Majoritatea oamenilor continuă să aștepte fericirea, amânând-o până când ating succesul sau până când ating un anumit obiectiv”, spune Achor. Aceasta înseamnă că, prin urmare, ne limităm atât fericirea, cât și succesul, impactându-le negativ pe ambele.

Să ai angajaţi fericiţi reprezintă un avantaj incredibil la locul de muncă. Potrivit lui Achor, când suntem fericiți la locul de muncă, „creativitatea noastră se mărește, energia productivă crește cu 31%, probabilitatea de promovare crește cu 40%, vânzările cresc cu 37%”.

Pentru a crea mai multă fericire în viața ta, Achor prescrie trei exerciții ușoare de două minute, care, dacă le faci în fiecare zi, îți pot îmbunătăți sănătatea generală și gradul de fericire.
1. Gândește-te la o experiență pozitivă din ultima zi, timp de două minute.
Amintește-ţi fiecare detaliu din experiența respectivă pentru a vizualiza și a simţi ceea ce s-a întâmplat.
2. Petrece două minute pe zi găsind trei lucruri noi pentru care ești recunoscător.
Asta îţi va antrena creierul pentru a vedea lucrurile cu mult mai mult optimism.
3. Timp de două minute, începe lucrul în fiecare zi scriind un mesaj pozitiv, mulțumind sau lăudând pe cineva pe care cunoști.
Acest lucru îţi va aduce beneficii atât ţie, cât și persoanei care primește cuvintele frumoase.

Poți face doar unul din aceste exerciții de două minute în fiecare zi sau poți multiplica eficacitatea acestora, făcând două din ele sau pe toate trei.
Dedicând câte 120 de secunde în fiecare zi pentru a ne întări sentimentul de fericire, nu numai că schimbăm calitatea muncii noastre, dar schimbăm dramatic și evoluția vieții noastre.
Poţi vedea mai jos și discursul de la TEDx a lui Shawn Achor despre avantajul fericirii.

Sursa: Inc.com
Foto: Pixabay

Citește și  Te chinui să-ţi găsești motivaţia? Nu cere sfaturi, oferă-le!