Ce înseamnă boom-ul de lucru de acasă pentru viitorul companiilor?

Ce inseamna boom-ul de lucru de acasa pentru viitorul companiilor?

În timp ce restricțiile Covid-19 au provocat o schimbare bruscă, munca de acasă câștigă din ce în ce mai mult teren. Cercetările efectuate de FlexJobs au constatat că numărul persoanelor din Statele Unite care lucrau de acasă a crescut cu un uimitor 159% între 2005 și 2017.

O mare parte din această creștere poate fi atribuită independenței. Sondajul Freelancing în America 2019 al Upwork a constatat că numărul americanilor care au lucrat independent a crescut de la 53 de milioane la 57 de milioane între 2014 și 2019.

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

Tehnologia care a permis munca la distanță a jucat cu siguranță un rol major, dar și atitudinile față de locul de muncă în general. Flexibilitatea în ore și în locație, în special, este privită ca un beneficiu major care a condus deja această tranziție, scrie business.com.

Impactul pandemiei

Totuși, pandemia a adus o transformare care nu fusese văzută până acum. Un sondaj realizat de Global Workplace Analytics a constatat că 97 la sută dintre angajații din biroul nord-american lucrau de acasă mai mult de o zi pe săptămână, chiar dacă 67 la sută nu participaseră la muncă la distanță anterior.

În timp ce știrile au avut tendința de a se concentra asupra părinților care se luptă în timp ce împărtășesc un spațiu cu copiii care făceau școală online, datele sondajului prezintă o imagine diferită. Optzeci și șase la sută dintre respondenți au declarat că sunt pe deplin productivi în timp ce lucrează de acasă, experimentând de fapt mai puține întreruperi decât la birou.

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

Acesta este un semn pozitiv, deoarece incertitudinea economică – precum și nevoia continuă de distanțare socială – au determinat multe întreprinderi să mențină o forță de muncă la distanță mult mai mult decât se anticipase inițial. Facebook a extins în special munca la distanță pentru toți angajații până în iulie 2021, cu așteptarea că mulți vor continua să lucreze de la distanță permanent.

Majoritatea companiilor subliniază adaptabilitatea în timpul acestor tranziții. Așa cum a explicat Kara Hamilton, șef și responsabil pentru cultură al Smartsheet într-un interviu cu SHRM, „Este, de asemenea, de o importanță vitală să permiteți alegerea personală, ori de câte ori este posibil. Pandemia are un impact diferit asupra fiecărui individ, astfel încât oferirea de modalități de a întâlni angajații la nivelul lor de confort – de exemplu, oferind capacitatea continuă de a lucra de acasă – oferă un sprijin semnificativ în mijlocul incertitudinii. ”

Ce înseamnă acest lucru pentru viitor?

Cererea accelerată de oportunități de lucru de la domiciliu ar putea duce la o schimbare dramatică a locului, momentului și modului în care lucrează oamenii.

Într-o conversație recentă prin e-mail, Liran Rosenfeld, fondatorul comunității colaboratoare din Costa Rica, YoKo Village, a explicat: „Odată cu pandemia și incertitudinea economică asociată care forțează atât de mulți oameni să lucreze de acasă, vedem un exod în masă din orașele mari . Oamenii își dau seama că își pot păstra locul de muncă sau căuta noi oportunități antreprenoriale, trăind în același timp într-un loc mai puțin stresant și unde pot fi mai productivi. Pot trăi oriunde și pot avea stilul de viață dorit. ”

Cererea crescută pentru munca la distanță ar putea afecta chiar ceea ce prioritizăm în casele noastre. Ca un exemplu, un raport al USA Today a menționat că interesul pentru magaziile din curtea din spate a caselor a crescut cu 400 la sută de la începutul pandemiei, cu accent pe magazii „premium” care pot fi transformate într-un spațiu de birou acasă.

Toate semnele indică faptul că, în timp ce lucrează de acasă poate fi o mișcare temporară pentru unii, mulți speră să o facă o parte permanentă a vieții lor profesionale. Studiul Global Workplace Analytics, citat anterior, a constatat că 76 la sută dintre lucrătorii americani doresc să lucreze cel puțin câteva zile de acasă în fiecare săptămână după ridicarea restricțiilor.

Citește și: Cum s-a prăbușit imperiul lui Jamie Oliver și de ce a dat greș în antreprenoriat

În plus, un sondaj realizat de directorii de afaceri de la PwC a constatat că 89 la sută se așteaptă ca „mulți” sau „majoritatea” angajaților să lucreze de la distanță una sau mai multe zile pe săptămână după pandemie. Acest lucru va crea noi provocări la locul de muncă, deoarece întreprinderile își adaptează birourile la un model hibrid care poate adapta aceste preferințe în schimbare.

Fie că sunteți un angajator sau un viitor antreprenor, potențialul crescut pentru munca la distanță este valabil și este o promisiune semnificativă. De la a fi mai bine poziționat pentru a trăi stilul de viață pe care îl doriți până la reducerea unei varietăți de costuri legate de birou și navetă, munca la distanță ar putea duce în cele din urmă la un viitor profesional mai fericit și mai prosper din punct de vedere financiar.

Sursa foto: Unsplash

  • 3
  •  
  •  
  •  
  •