Ce tendințe în marketing trebuie să știi pentru startup-ul tău în 2017

Ce tendințe în marketing trebuie să știi pentru startup-ul tău în 2017

Bineînțeles, viitorul este impredictibil și tendințele nu sunt niciodată garantate, însă cea mai bună metodă de a te pregăti pentru ceea ce nu știi este să te pregătești pentru ceea ce știi.

Procesul consumatorilor de a cumpăra este înrădăcinat, iar cercetările psihologice sunt valabile de milioane de ani, așa că putem spune că știm cum interpretează creierul nostru stimulii și deci și marketingul mărcii (brand marketing) este relativ constant. Iar planificarea strategiei de marketing în jurul a ceea ce este produsul oferă startup-urilor un mare avantaj.

Pentru anul 2017 ia în considerare aspectele de mai jos pentru a avea un avantaj competitiv cu noul tău business.

Satisfacție instantanee pentru clienți

Psihologia din spate: Gratificarea instantanee este dorința de a primi ceea ce vrem, când vrem, și nu ne place să așteptăm. La nivel biologic, căutăm plăcere prin satisfacerea nevoilor, care pot fi psihologice, sociale sau materiale. Consumatorii devin neliniștiți atunci când marca nu satisface aceste nevoi instantaneu și, atunci cu cât reușești mai repede să satisfaci aceste nevoie, cu atât consumatorii vor evalua mai favorabil marca ta.

Aplicațiile în marketing: Startup-urile vor beneficia dacă livrează valoare cât mai repede consumatorilor lor. Însă este important să se țină minte că prin valoare nu înțelegem doar produsul final. Informația este și ea valoroasă, de exemplu atunci când consumatori primesc feedback instantaneu le crește încrederea în procesul de cumpărare. Tot la gratificare instantanee intră și informații transparente despre produs, materiale ce pot fi descărcate de pe site și canale de comunicare în timp real.

O tendință asociată: Startup-urile de servicii la cerere au succes mai ales din anul 2015, de exemplu Uber, Airbnb și Deliveroo care livrează serviciile imediat ce cumpărătorul le dorește. Acest lucru înseamnă că există în continuare o dorință de satisfacție imediată, iar cele mai recente exemple includ Trov în Australia care oferă asigurări la cerere, AirTasker cu activități și Vaniday care asigură servicii de frumusețe la cerere.

Permite-le clienților să personalizeze

Psihologia din spate: Oamenii acordă atenție lucrurilor care au legătură directă cu ei, iar personalizarea permite crearea unei legături emotive mai mare cu o anumită marcă cu care ei se identifică. Timpul petrecut pentru personalizare, legătura personală care se creează, modalitatea lor de exprimare reflectată în produs, duce la creșterea valorii acelui produs pentru ei.

Aplicații în marketing: Lasă clienții să aleagă, astfel ei vor crea un produs unic pentru ei și se vor identifica cu marca creată de tine.

O tendință asociată: Startup-urile în retail au identificat apetitul pieței pentru crearea propriilor produse, iar în Australia la Shoes of Prey clienții își pot crea proprii pantofi sau își pot alege imprimeul pentru placa de surf la Distrupt Surfing.

Promovează eficiența îmbunătățită

Psihologia din spate: Oamenii au tendința să meargă pe drumul ce presupune ”efortul cognitiv minim”, iar acest lucru are legătură cu înclinația spre automatizare ceea ce îi face să privească favorabil companiile care promit creșterea eficienței pentru produsele pe care le folosesc.

Aplicații în marketing: Companiile ar trebui să le arate clienților cum produsele lor le vor face viața mai ușoară, iar comunicarea companiei trebuie să fie explicită pentru a plasa eficiența îmbunătățită ca un avantaj competitiv de bază.

O tendință asociată: Inteligența artificială și mașinile învață să se conducă singure au fost identificate ca tendințe de top în 2017 pentru domeniul tehnologic. Această tehnologie va permite companiilor să automatizeze într-un mod mai inteligent decât niciodată și startup-urile care investesc în această tendință vor beneficia de efectele în cascadă ale acestor lucruri.

Realitatea este că piața este efemeră, metodele care au funcționat în trecut sunt înlocuite de altele mai noi și inventive, iar startup-urile, în loc să se lupte cu această efervescență, este mai bine să se concentreze pe zone consecvente și să-și creeze o strategie de marketing în jurul psihologiei consumatorului.