Cum arată un proces de management al performanței

Cum arata un proces de management al performantei

Ce este un proces de management al performanței?

O definiție a performanței, în termeni de resurse umane, constituie standarde prin care angajații sunt evaluați în funcție de capacitatea lor de a îndeplini sarcinile. Termenul de proces în „procesul de management al performanței” se referă la comunicarea care este determinată de manageri și care are loc între manageri și angajați cu privire la performanțele unui angajat și obiectivele angajatului pentru funcția lor, scrie business.com.

Pentru a înțelege cel mai bine acest concept, luați în considerare următoarele exemple:

Participare: Dacă dețineți o companie de servicii de limuzină și șoferii de limuzină întârzie constant, aceasta afectează serviciul pentru clienți. Șoferii trebuie să raporteze ora la care sosesc la muncă, pentru ca nimeni să nu întârzie.

Citește și: Generația Z consideră că beneficiile sunt mai importante decât salariul

Comunicare: Clienții care angajează o agenție de marketing pentru a atenua daunele cauzate de recenziile Google negative se așteaptă la o comunicare clară, astfel încât daunele pot fi atenuate imediat.

Adaptabilitate: Dacă efectuați o practică medicală, este posibil să aveți asistente care își pot regla programele pentru a se ocupa de pacienții neașteptați.

Care sunt pașii implicați în procesul de management al performanței?

Procesul de management al performanței presupune o planificare considerabilă. Este mai ușor și mai ușor de gestionat atunci când sunt urmați cei patru pași de mai jos.

1. Planificare

În mod ideal, un proces eficient de gestionare a performanței are loc înainte ca un angajat să completeze o poziție; este momentul în care echipa de management evaluează următoarele aspecte ale unui post, inclusiv:

O definiție a postului

Obiectivele de performanță pe termen scurt și lung ale acelei poziții (Amintiți-vă, obiectivele ar trebui să fie clare, măsurabile, realizabile și relevante.) Exemple de obiective de performanță pot include managementul timpului, productivitate și adaptabilitate.

Cum va arăta evaluarea performanței poziției.

2. Antrenament

Coaching-ul se încadrează în dezvoltarea angajaților și se face în mod obișnuit în poziții de vânzări, însă toată lumea în orice loc de muncă poate beneficia de aceasta. În calitate de manager, acordați-vă timp pentru a oferi un antrenament constructiv angajaților dvs.

3. Revizuirea

În multe companii, fiecare analiză a performanței este efectuată cu fiecare angajat pentru a evalua performanța în timp. Această revizuire include, în general, oferirea și primirea de feedback constructiv. Unele companii oferă însă o revizuire oficială de două ori pe an.

4. Acțiune

În acest pas, recunoașteți și răsplătiți angajații pentru o muncă bine făcută.

Care sunt avantajele procesului de management al performanței?

Poate fi neliniștitor pentru angajații obișnuiți cu o evaluare anuală trecerea la acest nou proces. Cu toate acestea, fiind transparenți cu angajații și comunicând beneficiile unui proces de management al performanței, aceștia pot fi mai toleranți (și poate chiar entuziasmați de acesta).

Procesul de management al performanței are beneficii atât pentru angajatori cât și pentru angajați.

Poate stimula moralul. Angajaților le place să știe când fac o treabă bună. Un proces de management al performanței oferă feedback și laude în timp util angajaților care fac performanțe la un nivel înalt.

Startup versus microîntreprindere: Ce ar trebui să construiți?

Poate identifica zonele de îmbunătățire. Deseori, angajatorii și angajații sunt atât de prinși de sarcinile lor zilnice, încât uită să observe zonele în care se pot face îmbunătățiri. Un proces de revizuire îi ajută pe manageri și angajați să identifice și să stabilească noi obiective individuale și departamentale.

Susține extinderea companiei. În cazul în care anumiți angajați depășesc rezultate excelente, o analiză a performanței ajută angajatorii să identifice posibilitățile posibile de extindere a companiei prin promovarea membrilor personalului și angajarea de personal suplimentar.

Companiile cresc rata de retenție a angajaților. Atunci când companiile implementează un proces de management al performanței, aceasta favorizează o comunicare onestă între manageri și angajați. Angajații înțeleg cum se compară performanța lor cu cea a colegilor lor, se pot simți bine în ceea ce privește munca pe care o desfășoară și se simt apreciați prin feedback-ul pe care îl primesc de la supraveghetorul lor.

Sursa foto: Unsplash

 

  • 10
  •  
  •  
  •  
  •