Cum te asiguri că valorile companiei sunt și valorile fiecărui angajat?

Cum adaptam valorile angajatilor la valorile companiei?

Valorile unei companii sunt cele care susțin viziunea și modelează cultura organizației. Acestea sunt principiile adânc înrădăcinate, care ghidează toate acțiunile unei companii. Într-un fel, valorile servesc drept pietre de temelie culturală.

Într-un articol mai vechi pe Harvard Business Review, autorul Patrick M. Lencioni își relatează experianța sa, din ultimii zece ani, în care a ajutat companiile să-și dezvolte și să-și perfecționeze valorile corporative. Concluziile sale sunt că majoritatea declarațiilor de valori sunt pur și simplu necinstite. El consideră că „declarațiile goale despre valori creează angajați cinici și fără spirit, clienți alienați și subminează credibilitatea managerială.”

De aici apare și întrebarea principală a acestui articol: cum te asiguri că valorile companiei sunt și valorile fiecărui angajat? Pentru a înțelege mai bine această problematică, am abordat subiectul cu Rodica Obancea, Professional Executive and Coach, și Luiza Banyai, Head of HR Development ENEL Romania.

Când este nevoie să fie schimbate valorile companiei?

Ideea că valorile companiei trebuie să fie trăite atât de către angajați, cât și de către partenerii de afaceri este susținută și de către Rodica Obancea. Atunci când se vorbește despre stabilirea unor valori, ea spune că apare un demers în spate și că este un proces de schimbare. Din experiența sa de coach, consideră că un factor relevant este sinceritatea. În sensul în care multe organizații au făcut acest demers de schimbare culturală în ultima vreme. Motivele pot fi diverse: fie au simțit necesitatea unui refresh al valorilor, fie și-au dat seama că este vorba despre alte valori atunci când s-au extins într-o piață nouă.

Lumea a început să se schimbe și este destul de dinamică. Multe dintre companii au fost nevoite să pună noi valori sau să gândească noi valori și să le împărtășească cu angajații lor.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •