Majoritatea antreprenorilor au nevoie de un ego puternic pentru a avea curajul și angajamentul de a-și crea o companie. Uneori, atunci când, fiind la început de drum, nu dispune de multe resurse care ar putea să-i garanteze succesul, un antreprenor trebuie să aibă multă încredere, care vine cu un ego puternic, pentru a reuși. Cu toate acestea, pe măsură ce compania crește, acest ego supradimensionat poate deveni un obstacol și poate afecta compania, în cele din urmă. Dacă ești proprietarul unei afaceri, mai jos sunt câteva semne care indică un ego prea puternic și sugestii pentru a remedia situația.
Semne că ego-ul tău a scăpat de sub control
1. Angajezi doar oameni care sunt mai slabi decât tine
Eul tău vrea să fii cea mai deșteaptă persoană din cameră. Asta te împiedică să aduci în companie cele mai bune și mai strălucitoare minți în compania ta. În consecință, ca jucător de nivel „A”, angajezi doar jucători „B”. Jucătorii tăi „B” angajează jucători „C”. Astfel, cadrul de talente al companiei se prăbușește rapid de sus în jos. În schimb: Dacă întotdeauna observi că ești cea mai pricepută persoană din cameră, să știi că faci ceva greșit. Angajează oameni care sunt mai buni decât tine în domeniile în care abilitățile tale sunt mai reduse.
2. Crezi că ai mână bună la orice
Pentru că ai avut un succes foarte mare într-o anumită zonă, ego-ul tău te va conduce la concluzia că poți avea succes în orice. În consecință, îți asumi riscuri mari și inutile, având puține căi de întoarcere. În schimb: Întotdeauna extinde-te cu atenție în domeniile noi, fă cercetări amănunțite și angajează talentele necesare în cazul în care chiar nu ai nici un fel de experiență. Abordează fiecare zonă nouă cu disciplina unui start-up.
3. Niciodată nu ceri ajutor
Deoarece ego-ul tău spune că ești cel mai bun, crezi că nu ai nevoie de sfatul altcuiva. Acest lucru este ridicol, deoarece nimeni nu poate conduce o companie pe cont propriu. Ca rezultat, fiecare decizie o iei de unul singur, fără a beneficia de o perspectivă externă. În schimb: Întotdeauna cere ajutor și solicită alte opinii cu privire la deciziile importante. Aceste persoane pot fi administratorii, angajații sau colegi din afara companiei. Alte perspective sunt întotdeauna esențiale pentru luarea unei decizii în timp util.
4. În companie, totul este despre tine
Eul tău îți spune că organizația nu poate exista fără tine. Nu doar că tu devii brandul afacerii, dar împiedică și construirea unei echipe loiale. Ca rezultat, ai dificultăți în retenția angajaților, iar costul înlocuirii acestora afectează compania. Când afacerea se rezumă doar la tine, acest lucru reduce și valoarea companiei pe termen lung. În schimb: De fapt, trebuie să-ți pese de cei care lucrează pentru tine. Află ce îi motivează și cum poți să-i ajuți să-și atingă obiectivele în interiorul companiei. Acceptă faptul că valoarea oricărei afaceri se datorează membrilor echipei sale.
5. Întotdeauna ești tu vs. ei
Ego-ul tău îți induce mentalitatea că oamenii sunt fie complet loiali față de tine și sunt de acord cu tot ceea ce spui, fie sunt împotriva ta. Nu există cale de mijloc, iar ca urmare, angajații se tem să te contrazică. În acest mod, împiedici orice feedback critic. În schimb: Acceptă că cele mai bune rezultate provin în urma eforturilor de colaborare din interiorul și din afara companiei.
6. Niciodată nu verifici numerele
Crezi că ai deja toate datele în minte și că cifrele financiare vor întări doar ceea ce deja înțelegi (deci nu le verifici). Ca rezultat, faci presupuneri care nu sunt adevărate și pot conduce compania în direcția greșită. În schimb: revizuiește situațiile financiare în fiecare lună și acționează în conformitate cu datele reale raportate.
7. Mereu găsești țapi ispășitori
Eul tău îți spune că, indiferent de ce se întâmplă, nu este niciodată vina ta. Întotdeauna cauți să dai vina pe altcineva, ceea ce pare o justificare. Ca urmare, niciodată nu-ți asumi responsabilitatea, ca un lider adevărat, pentru ceea ce se întâmplă. În schimb: Nu pierde prea mult timp în procesul de învinuire, dar află de ce lucrurile s-au întâmplat în acel mod și cum poți împiedica situații similare în viitor.
Sursă: www.smallbiztrends.com
(Foto credit: geralt / Pixabay)