“La noi în firmă suntem toți o mare familie.” Mai toate companiile se laudă astfel. Dar este într-adevăr sănătos pentru organizație să-ți tratezi angajații ca pe membrii familiei? Părerile specialiștilor sunt împărțite. Pe de-o parte, firma câștigă un plus de implicare din partea angajaților, pe de altă parte măsurile nepopulare, inerente în viața unei companii, devin aproape imposibil de luat.
Un studiu Gallup arată că 68,5% din angajați nu se implică emoțional în bunul mers al companiei în care lucrează. Mai precis, ei îndeplinesc sarcinile de serviciu, dar nu petrec nicio secundă în plus pentru a veni cu idei și soluții noi.“Când angajații sunt tratați de manageri doar ca niște bunuri mobile ale companiei, de care se pot folosi și dispensa oricând, este firesc ca oamenii să nu-și dea interesul pentru binele organizației. Ei ajung ca niște roboți, își fac treaba – nimic în plus, nimic în minus față de ce li se cere -, și pleacă acasă. Compania câștigă disciplină, dar pierde implicare, ceea ce poate fi mult mai dăunător pe termen lung”, spune Cosmin Badea, specialist în resurse umane și trainer HPDI, firmă ce furnizează soluții de leadership și dezvoltare a resurselor umane, prin servicii de training, coaching și teambuilding.
Echipe sudate și omogene, angajați loiali
Tratarea angajaților ca pe membrii familiei aduce după sine câteva avantaje deloc de neglijat. În primul rând, comunicarea în interiorul companiei se îmbunătățește considerabil. “Când lucrează într-un mediu prietenos, când se simt apreciați și când știu că opiniile lor sunt ascultate, angajații devin mai deschiși, mai comunicativi și mai predispuși să-și folosească timpul în beneficiul companiei. Apoi, atunci cînd comunicarea e bună, conflictele apar mai rar și se rezolvă mai repede”, este de părerere specialistul HPDI.
Colegii care se simt bine împreună la locul de muncă au obiceiul de a-și petrece și timpul liber împreună. “Se formează, astfel, echipe sudate, omogene, care au și tendința de a deveni loiale companiei. Când oamenii petrec momente plăcute atât la serviciu, cât și în timpul liber, satisfacția lor crește și, odată cu ea, și mulțumirea față de angajator și locul de muncă”, completează Cosmin Badea.