Cum un grafic al angajaților a salvat o companie de la dezastru

Cum un grafic al angajaților a salvat o companie de la dezastru

Care ar fi prima cea mai importantă funcție a unui departament de resurse umane? Potrivit celor de la Harvard Business Review ar fi aceea de a se asigura că o companie are capitalul uman necesar pentru a implementa o strategie.

graphic tub

Mai departe, capitalul uman trebuie organizat cu grijă, în așa fel încât oamenii cu atribuțiile potrivite să fie puși în joburile potrivite. Pentru astfel de situații, un specialist în resurse umane trebuie să fie analitic, trebuie să știe cum să gestioneze datele (nu neapărat datele adunate de o companie de-a lungul anilor, ci acele date ce pot fi folosite pentru viitor, pentru a face predicții și a anticipa unele nevoi) pe care le are pentru a putea ajuta compania să își ducă la îndeplinire strategia.

HBR dau, în acest sens, exemplul unei mari companii de tehnologie care în urmă cu câțiva ani a început să taie din cheltuieli și nu prea era dispusă să facă angajări. Toate datele arătau că se îndreaptă spre dezastru.

La o primă analizare a datelor, capitalul uman al companiei respective avea forma de cada (în „U”). Ce însemna această formă? Că în companie existau două mari tipuri de angajați: nou-veniți și foarte mulți angajați extrem de bine calificați și cu foarte multă experiență în spate. Între cele două, însă, lipsea ceva. Compania avea nevoie de ingineri care să facă legătura între cele două extreme.

Ca urmare a analizării datelor, compania a reușit să își găsească salvarea. Angajarea inginerilor de care a avea nevoie au ajutat-o să își revină. Analizarea datelor despre capitalul uman pe care îl deține o companie este, deci, extrem de importantă pentru un departament de HR. Tocmai acest lucru au încercat cei de la HBR să îl sublinieze prin exemplul dat, că, uneori, criza unei companii își găsește rezolvarea în interior, la o simplă analizare a structurii organizaționale.

S-ar putea să descoperi că strategia unei companii nu funcționează pentru că există probleme la nivel de management sau la nivel de salarizare.

HR-ul nu mai este acel departament birocratic, lipsit de creativitate. Dimpotrivă, acum trebuie să își gândească strategiile proprii, să analizeze date și să știe cum să le intepreteze în așa fel încât să își salveze compania dintr-o situație de criză.