Dacă vrei să ajungi şef în 2014…

Dacă vrei să ajungi şef în 2014

Birgit Bergmann, management-coach din München şi expertă în Executive Search, explică într-un interviu pentru Spiegel, cum trebuie să acţioneze un angajat care vrea să fie promovat într-o poziţie de conducere.

Angajaţii care vor să fie promovaţi nu trebuie să se ducă la şef şi să-i spună că-şi doresc mai mult decât au în prezent, susţine experta. Chiar dacă e bine să-şi comunice clar planurile de carieră, ei trebuie să fie atenţi la ceea ce spun, când spun şi cui spun, pentru a-şi vedea îndeplinită dorinţa.

Bergmann consideră că ei trebuie să se ofere să ducă la capăt un proiect şi să-i arate şefului ce-i motivează şi ce vor să obţină din implementarea lui. Dacă au o idee, trebuie s-o prezinte clar şi să precizeze că ar dori să conducă procesul de punere în aplicare a acesteia, dar accentul să cadă pe conţinutul proiectului. Nu trebuie să dea impresia că pentru ei contează mai mult ascensiunea în ierarhie decât succesul companiei în sine.

În legătură cu momentul cel mai prielnic de a vorbi cu şeful pentru promovare, Bergmann susţine că acesta nu trebuie să fie neapărat începutul de an. Alegerea lui trebuie să ţină cont de deciziile strategice care se iau în companie în acea perioadă. De asemenea, angajatul trebuie să se gândească dacă vreun şef intră în concediu maternal sau paternal, creându-se astfel oportunitatea de a-l înlocui. Pe scurt, timing-ul ales de angajat trebuie să corespundă cu nevoile din acel moment ale companiei.

Experta în coaching mai recomandă lansarea de mici mesaje în conversaţii informale cu superiorii pentru a le reaminti cine sunteţi, ce faceţi în prezent în companie, ce idei aveţi şi pentru a le testa reacţia.

În legătură cu persoana cu care trebuie să vorbească angajatul pentru promovare, Bergmann recomandă construirea în prealabil de relaţii în toate departamentele companiei şi în branşă, deoarece doar comunicarea cu şeful direct este insuficientă în acest sens.

Ca urmare, angajatul ar trebui să dezvolte relaţii cu colegii şefului, cu superiorii acestuia, cu oamenii-cheie din firmă deoarece toţi aceştia au idei şi dezvoltă proiecte care ar putea reprezenta oportunităţi pentru el. În plus, candidatul la promovare trebuie să-şi construiască un brand personal pe baza competenţelor sale într-un domeniu, plecând de la activităţile în care excelează şi cerând feedback colegilor şi şefilor.

Bergmann concluzionează că abordarea nu trebuie să fie de genul “în 2014, voi fi şef”, ci „în 2014, trebuie să fiu în cărţi”. Cu o astfel de strategie, se vor găsi oameni din companie care să susţină promovarea angajatului respectiv şi să-l tragă în sus în ierarhie.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •