Diplomat, eficient, team-player, bun negociator, bun observator, bun coordonator, credibil etc. Sunt doar câteva dintre calitățile pe care omul de resurse umane trebuie să le aibă pentru a fi cu adevărat performant în munca sa.
Dincolo de toate aceste aspecte, important este ca cel care lucrează în HR să fie… om, spune Anca Georgescu – Aladgem, Chief Human Resources Officer, Romtelecom și Cosmote. În opinia sa, omul de HR trebuie să dea dovadă de consecvență în etică, să fie capabil să-și recunoască vulnerabilitățile, dar și faptul că „nu le știe pe toate”.
Din punctul de vedere al lui Dragoș Anastasiu, președinte Eurolines România și TUI Travel Center, rolul specialiștilor în resurse umane este acela de a-i determina pe angajați să gândească în termeni de „ce pot face eu pentru ceilalți?”.
„Am nevoie de HR pentru educație, ca partener pentru a vinde valorile companiei clienților interni, dar și pentru a prezenta compania ca employer of choise în recrutare”, precizează Dragoș Anastasiu.
Mihaela Matei, EMBA trainer și expert EXEC-EDU, are o altă viziune asupra modului în care poate fi definit omul de HR în contextul actual. Ea consideră că HR-ul a ieșit sau ar trebui să iasă din zona administrativă. Specialistul în resurse umane trebuie să fie acum un partener de business, spune Mihaela Matei. Prin urmare, el trebuie să coboare în organizație, să înțeleagă în detaliu cum funcționează business-ul. Înțelegând ceea ce se întâmplă pe teren, el își va putea forma o părere realistă despre obiectivele companiei pe care le va putea transmite apoi de la lideri către toți angajații, pe înțelesul tuturor. De asemenea, este important pentru un HR-ist să aibă și cunoștințe tehnice.
Alte idei interesante care au mai fost prezentate în cadrul conferinței:
* Marius Decuseară-Brandenburg – Country Manager Trend Consult: „Există trei tipuri de credibilități: reputațională, transferată și personală. Primele două dispar atunci când o persoană capătă credibilitate personală. Credibilitatea personală este cea care asigură engagementul angajaților”.
* Mădălina Bălan – Managing Partner Hart Consulting – ,,Pentru angajați, valorile arată de ce ne potrivim sau nu cu un post, ceea ce determină și perfomanța”.
* Mihai Curelea – Managing Partner Develor România – „Cum devine training-ul din cost în investiție? Prin măsurarea rezultatelor cu ajutorul modelului lui Donald Kirkpatrick care pornește de la specificarea rezultatelor. Practic, totul trebuie început cu finalul în minte”.
*Alina Chirvase – Senior Trainer Interact – „Triunghiul profitului include ROI, profitabilitate și activitate, iar actorii principali în acest triunghi sun managerul, directorul de resurse umane și consultantul”.
* Diana Ungureanu – Corporate Healthcare Managers National Leader Signal Iduna – „Profitul companiilor derivă din performanța angajaților. Și doar niște angajați sănătoși, cărora li se asigură servicii medicale de calitate pot fi performanți”.
Toate aceste aspecte despre rolul omului de HR în organizațiile de astăzi au fost expuse în cadrul celei de-a patra ediții a conferinței HR on Board, organizată marți de Medien Conferences și revista Manager Express.
Conferința și-a propus să construiască o viziune, cu ajutorul unor şefi de companii şi departamente, antreprenori, membrii ai board-urilor, HR Directori, consultanţi şi specialişti de resurse umane, despre “cât de aproape suntem de împlinirea dezideratului HR de a deveni partener strategic de business în cadrul companiei?
La eveniment au participat câteva nume cu greutate în management, antreprenoriat şi consultanţă Marius Decuseară-Brandenburg – Country Manager Trend Consult, Anca Georgescu-Aladgem – Chief Human Resources Officer la Romtelecom și Cosmote, Diana Ungureanu (Oprea) – Corporate Healthcare Managers National Leader Signal Iduna, Dragoş Anastasiu – preşedinte Eurolines România, TUI Travel Center, Alina Chirvase – Senior Trainer Interact, Mădălina Bălan – Managing Partner Hart Consulting, Mihaela Matei – EMBA, trainer şi expert Exec-Edu, Mihai Curelea – Managing Partner Develor România.
Evenimentul s-a realizat cu sprijinul partenerilor: Signal Iduna, Romtelecom și Cosmote, Romanian Software, Exec-Edu, Interact, Trend Consult, Hart, Codecs și Develor.
<embed src=”http://www.romanialibera.ro/plugins/player/playercasa.swf?config=http://www.romanialibera.ro%2F%3Fsection%3Dxml%26screen%3Dplayer%26articol_id%3D315596″ width=”600″ height=”400″ wmode=”false” allowscriptaccess=”always” allowfullscreen=”true”></embed>
Vezi poze de la eveniment pe pagina de Facebook a Medien Conferences