Trei lecții de recrutare învățate de la Hollywood

recrutare

Ne uităm la filme pentru relaxare, pentru a ne scufunda în povești care mai de care mai complexe și pentru a relaționa cu personaje construite după chipul și asemănarea noastră. În fața micului ecran, uităm mai mereu că în spatele acestora se află o industrie care funcționează după aceleași reguli cu cele în care activăm și noi zi de zi – cu forță de muncă, angajatori și angajați, negocieri salariale, program de lucru etc.

În timp ce tabloidele ne arată scandaluri de pe platourile de filmare, scene din spatele cortinei și povești picante despre starurile de cinema, studiourile cheltuie milioane de dolari pentru a recruta cea mai bună distribuție, pentru a convinge cei mai buni regizori să li se alăture și selectează extrem de riguros scenariști și personal de post-producție.

Singura diferență dintre practicile de recrutare de la Hollywood și cele din alte industrii este că deciziile luate de ei sunt vizibile pentru toți în toate cinematografele din lume, este de părere entrepreneur.com. Dar asta nu înseamnă că nu putem învăța lecții importante de aici, din contră.

1. Impulsul generat de un regizor genial

Există câțiva regizori cu care orice actor își dorește să lucreze în carieră. Experiența, viziunea și creativitatea unui regizor pot constitui un motiv suficient ca oricine să își dorească să se afle în distribuția unei pelicule indiferent de dimensiunea rolului care i se alocă.

În business acest lucru se traduce prin employer branding. Desigur că brandingul de angajator este ceva ce se construiește în timp îndelungat și cu efort susținut, dar orice companie are ceva special de oferit angajaților săi. Prin reputația impecabilă a companiei și prin elemente specifice, recruiterii vor putea atrage și păstra mereu angajați de top.