4 greșeli în strategia de Social Media pe care să le eviți

Modalităţi pentru îmbunătăţirea vânzărilor online prin social media

În ziua de astăzi marketing-ul prin social media este mult prea eficient în promovarea și dezvoltarea firmei tale încât să îți permiți să nu investești în asta.

Însă, pe măsură ce companiile investesc din ce în ce mai mult în acest mecanism, apar și mai multe greșeli. Acestea sunt câteva dintre ele pe care vrei să le eviți:

Nu interacționezi cu persoanele care te urmăresc în social media.

Social media este lider în comunicare pentru servicii și suport, pentru că majoritatea clienților sunt mereu conectați la un canal de socializare. Există multe companii care înțeleg aceasta, dar totuși canalul lor este într-un final doar o listă lungă de răspunsuri de suport. Ori având acces la audiență permanentă, este de preferat să te gândești la conținut care atrage publicul tău țintă și le menține interesul transformându-i în fani ai canalului tău.

De exemplu, dacă publicul tău este format din tineri din generația Millennials, meme-urile pot fi o metodă bună de a capta atenția deoarece acestea îmbie la comentarii, like-uri, partajări de materiale sociale și, per total, generare de atenție în jurul firmei tale. Ține minte că articolele tale nu trebuie să fie reclame astfel încât să transformi în clienți persoanele care îți urmăresc canalul.

Comunicarea ta este prea orientată spre reclame

Dacă postezi reclamă după reclamă nu te aștepta că oamenii vor continua să îți viziteze pagina. O ofertă din când în când este binevenită, dar dacă îți transformi pagina într-un anunț perpetuu nu vei mai avea vizualizări.

Nu incluzi invitații la acțiune (CTA)

Să strângi oameni care îți urmăresc pagina nu îți va transforma vânzările peste noapte.

Multe canale de socializare îți pun la dispoziție un loc unde să pui adresa site-ului, însă multe companii pierd lead-uri si trafic pentru că redirecționează către site. Nu face și tu asta; pune link către abonare la newsletter, o ofertă sau catalog ce se poate descărca sau chiar către o ofertă de-a gata. Aceasta deoarece majoritatea clic-urilor ca să ajungă pe site sunt clic-uri irosite, oamenii nu au timp să stea să caute o ofertă.

În schimb trimite-i direct la pagina de oferte sau produse și vei vedea rezultate.

De asemenea, ar trebui să incluzi și niște invitații-la-acțiune care nu trebuie să fie neapărat promoționale. De exemplu, să presupunem că ai dezvoltat un grafic foarte interesant; în loc să publici calea către el și să speri că cineva va intra să-l vadă, dacă faci o trimitere cum ar fi ”Trebuie să vezi rezultatul acestui grafic – mai ales Punctul 3”, atunci vei vedea o diferență semnificativă în trafic.

Vrei să fii peste tot

Trebuie să accepți faptul că cel mai probabil nu poți fi activ pe toate canalele de socializare decât dacă angajezi oameni doar pentru aceasta sau externalizezi comunicarea pe rețelele de socializare către o agenție specializată.

Te va ajuta mai mult să fii la înalțime pe trei canale, decât să fii mediocru pe mai multe. Alege rețelele care îți avantajează firma cel mai mult și concentrează-te să ai un impact și mai mare pe acestea. Astfel vei putea răspunde și interacționa mult mai ușor cu oamenii care urmăresc pagina și cu cât te vei putea implica mai mult, cu atât vor fi rezultatele mai bune.

Rețelele de socializare sunt, într-un final, o modalitate de a crea relații; în funcție de cum le folosești, poți crea relații de durată și suporteri pentru business-ul tău.