Motivele pentru care angajații rămân loiali

Managementul oamenilor nu mai este demult „something that managers do”

Satisfacția la locul de muncă și mediul din companie sunt unele dintre motivele cheie pentru care angajații rămân într-o organizație. Doar imaginează-ți ce periculos ar fi ca firma ta să își piardă angajații din cauze simple și previzibile. Păstrarea talentului de top într-o companie nefocusată este ca și cum ai lăsa florile fără apă și lumină. Iată primele trei motive pentru care cei mai buni angajați rămân în organizație (chiar și atunci când primesc oferte mai bune de la competiție).

Sunt implicați

Conform unui studiu Gallup din 2015, în SUA doar 32% dintre angajați sunt implicați în companiile unde lucrează. Angajamentul la locul de muncă poate fi definit ca “un rezultat dorit care apare atunci când persoanele simt o legătură semnificativă mentală și emoțională cu job-urile lor, managerul, colegii și/sau compania și misiunea acesteia.” Implicarea unui anagajat este un factor critic care nu doar îl mentine pe acesta în companie ci îl determină să își atingă obiectivele de lucru.

Așadar, cum pot liderii să îi facă pe angajați să fie implicați?

  • Conectează pasiunea lor cu viziunea ta și a companiei;
  • Încurajează-i în a avea succes;
  • Investește în bunastarea lor.

De aceea este important să îi cunoști dinainte pe angajați. Astfel, le vei înțelege pasiunile întâi și apoi vei găsi căi de a le încorpora în organizație.

Sunt respectați

Managerii trebuie să îi trateze pe angajați cu respect și înțelegere. Cu alte cuvinte un manager trebuie să le poarte de grijă, sa le respecte eforturile și a sp le recunoască munca. Angajații nu sunt mașinării. Sunt oameni. “Vin la pachet” cu emoții puternice, sentimente și dorințe. Când o companie își tratează oamenii din structura sa ca pe niște obiecte, aceștia se simt nerespectați. Astfel pleacă. Recunoașterea motivează angajații, îi încurajează să muncească din dorința de a se auto-depăși.

Primesc un tratament individual

Când îi tratezi într-un mod  personalizat și din perspectivă personală, angajații se vor conecta cu compania la nivel emoțional. Exemplul unui caz dintr-o echipă de 10 oameni demonstrează puterea unui management făcut din suflet. Un angajat a fost ajutat medical când a avut o operație serioasă. În schimb, atunci când compania avea probleme financiare, acea persoană a lucrat pe gratis timp de șase luni. În cultura organizațională dictată de corporații și pe de altă parte de start-up-uri, își face loc această relație în care angajații devin ca o a doua familie.