Într-un articol publicat pe inc.com, autorul se întreabă de ce liderii încă investesc mai mult în dezvoltarea strategiei, când sondajele poziționează cultura ca având cel mai mare impact asupra rezultatelor afacerii?
Într-un recent studiu global, liderii organizațiilor au raportat că, pentru a îmbunătăți rezultatele afacerii, își petrec 74% din timpul lor pe strategie și 26% pentru cultura organizației. Dar când au fost întrebați despre impactul asupra rezultatelor, 96% dintre lideri au menționat cultura.
Așadar, dacă majoritatea liderilor confirmă rolul-cheie pe care îl are cultura companiei în succesul afacerii, de ce mulți lideri încă mai cheltuiesc mai multe resurse pe strategie?
Din nefericire, prea mulți lideri nici nu știu de unde să înceapă atunci când vine vorba despre construirea culturii. În schimb, mulți se implică în strategie, deoarece sunt mai familiarizați cu acest proces: știu cum să o creeze, să o comunice și să o măsoare. Alți lideri adoptă o abordare superficială a culturii.
Citește și: Care este relația dintre cultura organizațională și strategie?
Cei mai buni lideri fac altfel. Ei își modelează în mod activ cultura, punând, din când în când, trei întrebări:
-
Cultura produce rezultatele necesare?
Cultura organizațională este aliniată pentru a obține rezultatele de astăzi. Dacă doriți să obțineți rezultate noi, mai bune, diferite, aveți nevoie de o cultură nouă, mai bună, diferită.
O greșeală des întâlnită este aceea că organizațiile încearcă să lege cultura de evaluări și studii. Toate acestea au locul lor, dar la sfârșitul zilei, trebuie să existe claritate și o corelație directă între cultura și rezultatele companiei.
După ce o companie globală de energie nu și-a mai atins cifrele timp de cinci ani la rând, CEO-ul a spus: „Am încercat totul: ne-am revizuit strategia, am cheltuit capitalul necesar, am redeschis departamentul de marketingul, dar nimic nu mișca acul. În final, am dat o șansă culturii.” Transformarea și rezultatele au fost imediate: la șase luni după ce au început să lucreze în mod activ asupra culturii, compania și-a atins ținta în următoarele opt trimestre.