Cum să devii indispensabil clienților

Deși ideea generală de marketing este că producătorul dă valoare produselor și serviciilor pe care le oferă, specialiștii vin cu o nouă teorie. Aceea că valoarea este creată și definită de către clienți.

În acest sens, specialiștii recomandă companiilor să investească în relația cu clienții și, mai mult, să le da posibilitatea să participe la actul de creare al produsului sau serviciilor, pentru a-i face să se identifice cu produsul.

Clientul, înaintea produsului

Oamenii valorifică lucrurile atunci când acestea le satisfac nevoile. Astfel că trebuie să înțelegeți ce vrea potențialul sau actualul client, cum vrea să intre în posesia celor dorite și ce anume l-ar putea împiedica, pentru a-i ușura munca. Compania vostră devine, în acest mod, cea care îi oferă lucrurile de care are nevoie, iar clienți vor aprecia acest lucru.

Colaborarea cu clientul

Atunci când clienții contribuie la realizarea sau la îmbunătățirea unui produs sau serviciu, se simt mai atașați de el, decât acei clienți care doar primesc ceea ce oferiți. Țineți cont de părerile lor.

Cum se poate realiza, concret, acest lucru? Prin ascultarea clienților. Un exemplu este cel al lanțului de magazine Sainsbury, care, în 2011, a făcut o schimbare ce s-a bucurat de succes. În urma unei scrisori trimise de către o clientă cu vârsta de numai trei ani și jumătate, compania a schimbat denumirea ”pâinii tigru” în ”pâinea girafă”, pentru că fetiței i se părea că produsul seamănă mai mult cu blana unei girafe.

(Foto: Alan Cleaver/www.flickr.com)