Cumpărăturile online, tot mai numeroase. La ce costuri suplimentare se expun magazinele online?

Românii au tot mai multă încredere în achizițiile online, astfel că peste 25% dintre tranzacțiile de pe Internet, realizate în primul semestru din 2015, au fost efectuate de pe smartphone-uri și tablete.

NETOPIA mobilPay, liderul pieței de plăți mobile din România și unul dintre cei mai importanți procesatori de tranzacții online cu cardul a intermediat, în prima jumătate a anului, 1,2 milioane de plăți, în creștere cu peste 30% față de perioada similară a anului trecut. Circa 25% din totalul tranzacțiilor procesate de companie în primul semestru au fost realizate de pe telefoane și tablete.

”Consumatorii au tot mai multă încredere în achizițiile online, iar asta se vede atât în evoluția la nivel de volum și valoare a tranzacțiilor, cât și în numărul de comercianți pe care i-am atras. Iar faptul că dispozitivele mobile au ajuns să genereze un sfert din totalul plăților online ne întărește încrederea că românii vor rapiditate, siguranță și mobilitate în actul de cumparare”, declară Antonio Eram, CEO și Fondator al NETOPIA mobilPay.

Cât se cheltuie online

În ceea ce privește suma medie cheltuită la o tranzacție online, aceasta s-a situat la circa 240 de lei, față de 180 lei, valoarea medie pe anul 2014.

Cele mai mari plăți procesate de companie în prima jumătate a lui 2015 au fost pentru achiziții de servicii și produse din zonă turismului, cu zeci de sume care s-au apropiat sau au depășit 10.000 euro. Printre acestea s-au numărat bilete de avion și pachete de vacanță în destinații exotice, destinații îndepărtate pentru luna de miere, dar și mobilier sau produse IT&C.

Plățile online realizate de pe smartphone, prin portofelul digital mobilPay Wallet, au raportat un avans important în prima jumătate a acestui an. Numărul tranzacțiilor procesate prin mobilPay Wallet a crescut cu 300% față de primul semestru al lui 2014, în timp ce valoarea lor a urcat cu 20%.

În ceea ce privește tranzacțiile cu Bitcoin intermediate prin platformă mobilPay, acestea se realizează de cel puțin 2-3 ori pe zi, sumă medie achitată cu monedă virtuală echivalând valoarea de 100 euro. Cele mai multe plăți cu Bitcoin sunt îndreptate către produse IT&C.

Necesitatea platformelor integrate de e-commerce

Magazinele online românești care nu utilizează platforme integrate de e-commerce, care să le sincronizeze, automatizeze și fluidizeze procesele din spatele vânzării, se expun la costuri suplimentare de 15% sau chiar 25%, potrivit informațiilor Teamshare, una dintre cele mai importante platforme integrate de e-commerce din România.

Datele Teamshare arată că principalele costuri la care se expun comercianții online care nu folosesc un software integrat de e-commerce sunt generate de informațiile neactualizate despre stoc și produse, nemulțumirea clienților ce riscă să comande un produs ce nu mai există pe stoc, dar și timpul consumat de angajații magazinului, care trebuie să ofere telefonic sau prin e-mail informații ce pot fi găsite simplu, online.

Toate aceste lacune tehnice presupun un cost de cel puțin 15% din cifra de afaceri a comerciantului online, într-un scenariu optimist,€“ în care clientul nu părăsește imediat magazinul virtual, pentru un concurent direct.

”Actualizarea informațiilor despre stocul de produse și prețuri trebuie să fie realizată permanent. Dacă acest update se face doar o dată pe zi, atunci informațiile nu mai sunt de actualitate și de aceea vedem atât de multe magazine care își abordează clienții, imediat după ce aceștia comandă, că să le spună că produsul lor nu mai este pe stoc, sau că durează 2 zile până ce stocul este alimentat de la un alt furnizor. Avem și exemplele fericite, de magazine cu produse de calitate, rugate de clienți să își actualizeze informațiile în site. Însă acestea sunt, realmente, situații fericite, în care clienții sunt fideli brand-ului, sau produsul nu se găsește pe alte site-uri”, explică Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania care dezvoltă Teamshare.

În general, însă, clientul final nu are răbdare și pleacă imediat la concurență. în aceste cazuri, costurile sar de la 15%, la chiar 20% sau 25%, pentru că eforturile de creștere a traficului și de conversie se năruie instant din lipsă stocului actualizat, susțin experții Teamshare.

Potrivit acestora, implementarea unei platforme profesioniste de e-commerce își recuperează investiția într-un interval de șase luni, iar magazinul online beneficiază imediat de informații actualizate referitoare la prețul produselor pe care le comercializează, stoc, facturi sau sold, eliminarea efortului manual de copiere a datelor dintr-un soft în altul, transparența datelor oferite clienților și un acces mult mai facil la informațiile despre produse.

(Foto: pixabay.com)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •