Sfaturi pentru a asigura productivitatea forței de muncă la distanță

Sfaturi pentru a asigura productivitatea fortei de munca la distanta

Milioane de oameni lucrează acum de acasă. Acesta nu mai este un avantaj sau o tendință în devenire, ci un model omniprezent, normal al forței de muncă – și nu ne vom mai întoarce la vechile vremuri în curând. De fapt, majoritatea întreprinderilor mici intenționează să continue să funcționeze de la distanță după pandemia COVID-19.

Tranziția la munca la distanță nu a venit fără provocări. Majoritatea organizațiilor au avut nevoie de trecerea la virtual; nu au avut ocazia să ia în considerare cu adevărat opțiunile lor sau să își optimizeze modul de lucru la distanță. Drept urmare, mulți proprietari de afaceri, în special proprietarii de întreprinderi mici, s-au confruntat cu incertitudini și provocări în legătură cu gestionarea, angajarea și productivitatea de la distanță a forței de muncă, scrie business.com.

Citește și: Generația Z consideră că beneficiile sunt mai importante decât salariul

Cum te asiguri că oamenii își fac treaba atunci când lucrează de acasă? Cum îți menții echipa motivată?

Începe cu oamenii.

Voi recunoaște cu ușurință că am eșuat la prima mea slujbă remote. Acest lucru a fost înainte de Slack și Zoom, când multe persoane utilizau încă internet prin dial-up. Dar problema nu era în totalitate tehnologia.

Privind în urmă, pot vedea că nu adoptasem mentalitatea potrivită pentru munca de la distanță. Mă așteptam la o înlocuire rapidă a întâlnirilor față în față și check-in-uri rapide. Nu am înțeles pe deplin că sunt responsabil pentru propria mea productivitate. Drept urmare, am devenit genul suspicios: angajații la domiciliu risipesc timp, bani și oportunități.

Nu era vorba doar de mine. Incapacitatea mea de a funcționa a fost o consecință a unui mediu de lucru construit pentru un anumit tip de angajat.

Orice aranjament de lucru – de la distanță, personal sau un amestec flexibil dintre cele două – reușește atunci când le dă dreptul tuturor oamenilor să facă tot posibilul ca lucrurile să funcționeze pentru ei, indiferent de mărimea companiei. Modelul pe care îl utilizezi trebuie să servească fiecărui membru al forței de muncă, nu doar pentru cineva anume.

Aceasta este o veste bună pentru întreprinderile mici. Înseamnă că avantajul tău constă în oamenii tăi, nu într-un set de instrumente virtual scump. Dar înseamnă, de asemenea, că trebuie să adaptezi modelul la oamenii tăi și, mai fundamental, că trebuie să ai oamenii potriviți – angajații potriviți, antreprenorii potriviți – pentru a începe. Cu alte cuvinte, întrebarea cine lucrează contează mai mult decât unde, când sau cum lucrează.

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

Ia în considerare care sunt cele mai potrivite persoane din compania ta pentru munca de la distanță. Ori de câte ori este posibil, această evaluare ar trebui să înceapă în timpul procesului de recrutare și angajare.

FlexJobs recomandă adresarea următoarelor întrebări, la interviuri de angajare, precum următoarele:

  • Ai lucrat vreodată de la distanță înainte? Cum a fost experiența pentru tine?
  • Preferi să lucrezi independent sau ca parte a unei echipe?
  • Cât de importantă este comunicarea  față în față pentru tine?
  • Cum îți gestionezi timpul și termenele?
  • Cât de confortabil ești cu tehnologia de la distanță?
  • Cum arată configurarea biroului de acasă?
  • Ce faci pentru a te relaxa după serviciu?

În general, persoanele care reușesc să muncească la distanță împărtășesc anumite abilități și trăsături de personalitate. Caracteristicile de căutat includ auto-motivația, autodisciplina, abilități puternice de comunicare, tehnologie, un grad ridicat de receptivitate și experiență prealabilă de muncă la distanță. Muncitorii de la distanță trebuie să fie capabili să își conducă propriile afaceri în schimbarea circumstanțelor, păstrând în același timp o minte deschisă și o atitudine pozitivă.

Din fericire, aceste competențe pot fi învățate și îmbunătățite. Problema este că managementul presupune prea des că toată lumea are aceleași nevoi și un nivel de confort.

Găsește echilibrul potrivit pentru afacere și forța de muncă.

În mod ideal, un loc de muncă nu trebuie să fie nici complet la distanță, nici complet legat de o singură locație fizică. Oamenii ar trebui să aibă libertatea de a lucra în modul în care este cel mai productiv pentru ei, de a lucra de la distanță câteva zile și de a colabora cu alte persoane.

Desigur, nu este întotdeauna posibil să adopți un model flexibil. S-ar putea să fii blocat gestionând pe toată lumea și tot ceea ce se află de la distanță din cauza preocupărilor de sănătate și siguranță în timpul unei pandemii. În acest caz, cheia succesului este să construiești modelul în jurul nevoilor forței de muncă.

După cum s-a discutat mai sus, identifică angajații care sunt potriviți pentru munca la distanță și acordă-le instrumentele și spațiul de care au nevoie. Apoi, recunoaște persoanele pentru care munca de la distanță este dificilă și oferă-le ajutor suplimentar. Pentru ambele grupuri, comunicarea este esențială, mai ales într-un cadru de afaceri mic, unde echipele se obișnuiesc cu comunicarea neobstrucționată în întreaga organizație.

Implementează un cadru de comunicare robust

Managementul efectiv al forței de muncă la distanță se bazează pe o combinație dintre instrumentele potrivite și mentalitatea potrivită. Poți avea o echipă extraordinară, motivată de sine, dar dacă nu o configurezi pentru succes, membrii echipei se vor simți pierduți și neacceptați, iar în cele din urmă devin dezinteresați.

Acesta este momentul pentru a lua în considerare tehnologia. Va trebui să folosești software-ul de colaborare virtuală, management de proiect și comunicare. De asemenea, va trebui să te asiguri că fiecare angajat la distanță are acces la un computer echipat cu webcam, internet de mare viteză, căști de înaltă calitate și orice alt hardware necesar pentru a-și face treaba.

La fel de importantă este strategia de comunicare. Pur și simplu nu este posibil să te conectezi cu fiecare membru al echipei de mai multe ori pe zi.

Startup versus microîntreprindere: Ce ar trebui să construiți?

În schimb, va trebui să dezvolți un format recurent de întâlnire care să echilibreze comunicarea pentru manageri și angajați. Ar trebui să existe oportunități ample pentru discuții de grup și conversații individuale, dar (în funcție de mărimea forței de muncă), ceva mai frecvent decât un apel săptămânal sau de două ori pe săptămână poate fi excesiv.

Sursa foto: Unsplash

  • 4
  •  
  •  
  •  
  •