De ce departamentele de marketing nu primesc bugetele dorite

marketing

Adesea, în companiile mici și mijlocii, există un departament esențial pentru dezvoltarea afacerii, dar către care sunt alocate bugete foarte dificil și după runde intense de negocieri: departamentul de marketing. Dacă veți sta de vorbă cu orice angajat responsabil de acest sector, veți  afla direct sau printre rânduri, că marele său of este lipsa unui buget consistent pentru a obține rezultatele dorite.

Rolul departamentului de marketing este de a construi brandul companiei, de a consolida prezența acestuia în piață, de a planifica și lansa produse la momentele potrivite și de a le comunica spre publicul corect ales pentru ele. Pare important. Atunci, de ce managerii sunt atât de sceptici cu privire la investiția în acest segment?

Iată câteva motive posibile:

  1. Marketingul nu este la fel de tangibil precum un produs și impactul său nu este atât de evident în bilanțurile de la final de an sau de trimestru. Executivii au tendința de a respinge practicile pe care nu le pot exprima în cifre exacte, implicit, resping ideea de a investi într-un departament despre care nu știu dacă și mai ales cu cât îi ajută.
  2. Unele industrii pur și simplu nu cheltuie pe activități de marketing pentru că se bazează exclusiv pe departamentul de vânzări, fie pentru că nu pot percepe impactul unui brand puternic, fie pentru că nici competiția lor nu investește în acest departament, prin urmare nu își justifică de ce ei ar face-o.
  3. Pentru oamenii de marketing este dificil să formuleze argumente solide. Discursul lor se conturează în jurul ideii ”cu ajutorul unei investiții în această strategie de marketing am putea înregistra un efect pozitiv la nivel de vânzări în anul acesta sau în următorul”. În timp ce pentru ei este evident beneficiul, directorii financiari nu împărtășesc mereu aceeași viziune.
  4. Adesea, în vremuri dificile, companiile chiar nu își permit cheltuieli mari și preferă să taie bugetele de marketing pentru a nu fi forțați să concedieze angajați sau să reducă din producție.
  5. Experiența unei campanii de marketing eșuate poate afecta decizia de a aloca în viitor alte sume pentru alte demersuri similare.
  6. Rezultatele pe termen scurt ale activităților de marketing nu indică un succes posibil pe termen lung

Lista nu se oprește aici. Există o sumedenie de motive pentru care departamentele de marketing primesc taskul de a se descurca exact cu ce au și de alivra ce pot ei mai bine, în special în cazul companiilor care nu s-au maturizat încă. Recomandarea pentru oamenii de marketing este să privească lucrurile din perspectiva managerilor și să încerce să le livreze planuri de acțiune cât mai precise în care totul este justificat și estimat cât mai aproape de realitate, nu de așteptări.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •