3 moduri de a încuraja și eficientiza munca în echipă

munca in echipa

Problemele de business din ziua de astăzi sunt prea mari pentru a putea fi rezolvate de o singură persoană. Echipele sunt mult mai eficiente în rezolvarea lor decât un singur individ, fie el și un geniu. Așadar de ce continuăm să îi recompensăm pe cei mai deștepți oameni din încăpere și nu ne uităm la cei care excelează la munca în echipă?

Probabil că era o practică obișnuită să te înclini celei mai deștepte persoane din încăpere pentru că în ierarhiile convenționale din organizații, ei sunt cei care devin lideri și primesc responsabilitatea de a da ordine. Dar în contextul actual, când cele mai bune rezultate sunt obținute de echipe și de comunități trebuie să regândim care dintre skillurile angajaților sunt de fapt cele mai de valoare, fără a susține că inteligența nu este de o importanță covârșitoare.

Cheia constă în a nu supraevalua abilitățile unui singur individ în detrimentul echipei. Nu este IQ-ul unui singur om ceea ce separa oamenii cei mai buni de restul, este capacitatea lor de a lucra eficient în interiorul unei echipe formată din oameni diferiți. Există un set de abilități care se pot antrena, prioritiza și recompensa în companii pentru a putea încuraja munca în echipă, implicit pentru a obține rezultate mai bune.

Ascultarea activă

Cât de des te-ai trezit în postura în care ai repetat aceeași informație de trei ori unui singur om pentru că nu era atent la ce îi spuneai sau pentru că aștepta doar să termini de vorbit ca să îți comunice opinia lui fără să îl intereseze ce are de spus?