Self-Management: o abordare mai largă a managementului

Self-Management: o abordare mai larga a managementului

Self-managementul presupune să le acorzi angajaților tăi libertatea absolută de a fi propriul lor șef. Fiecare angajat este tras la răspundere pentru a-și îndeplini sarcinile calitativ. Companii precum Morning Star și Return Path s-au îndreptat spre self-management ca principală structură organizațională de a-și desfășura activitatea. Succesul lor ne face să credem că viitorul va însemna management fără manageri. Un articol publicat de 7geese.com explică modul în care funcționează acest model de lucru.

Care este viziunea

Viziunea unei organizații de self-management pur și simplu spune că toți membrii echipei sunt profesioniști care se auto-gestionează. Ei comunică și își coordonează responsabilitățile cu colegii, clienții, furnizorii și alte părți interesate, fără a primi indicații de la alții. Nu este necesar să existe un nivel de conducere pentru luarea deciziilor și supraveghere. Fiecare angajat acționează ca un manager propriu. Întreaga organizație este transparentă. Știi la ce lucrează fiecare membru al organizației și știi care ar trebui să fie rezultatele finale.

Cum știu angajații ce au de făcut

Declarația de misiune și viziune a companiei este clară pentru toți angajații. Fiecare membru al echipei este responsabil pentru a-și crea propriile obiective, aliniate la scopurile companiei. Provocarea angajaților este aceea de a-și atinge obiectivele. Asta presupune obținerea propriilor resurse, dobândirea pregătirii și a cunoștințelor potrivite, coordonarea programelor și a fluxurilor de lucru cu alți membri ai echipei. Vrei ca angajații tăi să fie conduși de obiectivele și angajamentele lor, nu de către un manager.

Cum desemnezi angajații în diferite echipe

Echipele se formează într-un mod organic. Angajații aleg proiectele în care știu că pot avea cel mai mare impact. Fiecare membru al echipei știe la ce este bun. Prin urmare, o companie care acționează prin self-management nu va crea roluri sau descrieri de posturi definite. Nu potrivești oamenii în cutii, ci le permiți să-și pună la muncă punctele forte individuale.

Cine ia toate deciziile

Fiecare individ își ia propriile decizii, având în vedere că rezultatele lor finale sunt realizarea obiectivelor aliniate la obiectivele companiei. Angajații înțeleg că este responsabilitatea lor să ia decizii executive care au consecințe. Toți cei din echipă au o voce pentru sugestii, îmbunătățiri și feedback. Fiecare echipă primește actualizări săptămânale și lunare privind progresele diferitelor obiective care afectează rezultatul obiectivelor globale. Prin urmare, angajații își cer socoteală reciproc. De exemplu, dacă un angajat a depășit bugetul, echipa are o întâlnire pentru a oferi feedback și sugestii despre cum să continuie cu proiectul având în vedere noua constrângere.

Care sunt avantajele de a fi o organizație de self-management

  • Mai multă muncă în echipă – din moment ce nu există promovări, situații în care se găsesc politici de birou și cuțite înfipte în spate se diminuează semnificativ. Deoarece echipa merge pe self-management, fiecare angajat are nevoie de sprijinul colegilor pentru a avea succes.
  • Mai multă inițiativă – angajații sunt proactivi deoarece au libertatea de a acționa. Oferindu-le libertatea de a-și crea propriile obiective și de a fi responsabili pentru acestea, aștepți, în schimb, performanță mai bună. Mai puține niveluri de management înseamnă o decizie și o execuție mai rapidă a planurilor.
  • Mai mare loialitate – angajații acționează precum propriii managerii și știu că pielea lor este în joc. Posibilitatea de a avea o voce îi ajută pe angajații tăi să fie mai implicați la locul de muncă. De asemenea, având abilitatea de a-și provoca limitele și de a alege să facă ceea ce știu să facă cel mai bine, angajații dobândesc măiestrie.

Managerii devin coach-i. Rolul lor principal este de a sprijini angajații pentru a-și atinge potențialul maxim. Self-managementul ajută companiile să economisească bani și resurse: nu mai trebuie să plătești manageri pentru a supraveghea angajații. Îi plătești pentru a fi profesioniști care se auto-gestionează și care se străduiesc ca să facă organizația să aibă succes. În acest caz, eficiența investițiilor reprezintă beneficiile tangibile. Un proprietar de business va câștiga beneficii foarte importante, cum ar fi scăderea cifrei de afaceri și un engagement ridicat al angajaților, ceea ce duce, în cele din urmă, la o productivitate mai mare.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •