Pinterest este un serviciu care permite utilizatorilor să urce imagini sau clipuri pe un pinboard. Serviciul arată un nou trend în zona de social media, de trecere de la text la imagine, de tranformare a imaginii într-un limbaj de angajament al utilizatorilor.
Tot mai mult, însă, Pinterest devine o rețea socială pentru afaceri. Mari branduri au început să o folosească, ajungând la o cifră de 70 de milioane de utilizatori.
Cei de la business2community.com au întocmit o listă cu 5 motive pentru care Pinterest poate deveni o parte importantă dintr-o strategie de social-media.
1. Pinterest nu înseamnă doar imagini
Recent, Pinterest a introdus conceptul de „Article pins”. În categoria „Article pins” sunt incluse scurte informații, descrieri. Practic, Pinterest pune la dispoziție, astfel, și conținut, ceea ce permite, spre exemplu, brandurilor, să spună și povestea din spatele produselor lor.
2. Permite crearea unui showroom online
Dacă Pinterest a pornit de la a fi o simplă paltformă pe care puteau fi poze, pentru a de deveni și un site de tip e-commerce foarte bun. În medie, un utilizator poate ajunge să cheltuiască și 80 de dolari pe Pinterest.
În luna mai a acestui an, Pinterest a adăugat opțiunea „Rich Pins” care permite utilzatorilor să ofere detalii despre un produs precum originea lui sau de unde poate fi achiziționat.
3. Este accesibil pe mobil
Tot mai mulți utilizatori intră pe rețelele de socializare de pe telefoanele mobile sau de pe tablete. Pinterest răspunde acestor nevoi, fiind foarte ușor de folosit pe dispozitivele mobile.
Pentru branduri a avea o pagină accesibilă și pe mobil este esențială.
4. Pins-uri promoționale
Pinterest permite de acum și urcarea de Pins-uri promoționale. Ideea este de a nu avea reclame agresive. Publicitatea pe Pinterest se face printr-o postare obișnuită care are însemnat cuvântul „promoted” și un link cu detalii despre ceea ce este promovat.
5. Pinterest devine atractiv pentru marketerii B2B
Pinterest devine din ce în ce mai atractiv pentru afacerile din sfera B2B. Indiferent de ceea ce vinzi, imaginile pot avea un impact important pentru că ele spun povestea produsului.
Ce ar mai trebui știut despre Pinterest?
* 70% dintre utilizatori sunt femei
* media de vârstă este între 25-44 de ani